donderdag 6 oktober 2011

Het liep niet over

Gisteren aten we koolraap met kruimige aardappeltjes, rundersausijsjes en als groenten koolraap overgoten met sinaasappelsaus. Als je op de foto hieronder met rechts klikt en opent in een nieuw venster, dan kom je op het recept.
Wat zal ik ervan zeggen? Beetje weinig smaak aan de groenten op zich, het sausje was zalig, wat voor mij de groenten goed te eten maakte. Bij gebrek aan zoete sinaasappels gebruikte ik appelsientje met vruchtvlees uit pak, bij gebrek aan gemberwortel nam ik de gember uit tube, de schil van de zure sinaasappel met een mesje heel dun afgesneden (je mag geen wit meeschillen) en het was gewoon verder heel makkelijk. Suzanne at haar bordje leeg, die weet dat je iets niet perse lekker hoeft te vinden, als je het maar eet; mijn lijfspreuk als het gaat om gezonde dingen (ongezonde dingen zijn meestal zo lekker dat we daar geen aanmoediging of druk voor nodig hebben om het op te eten). De borden spreken voor zich, mijn ventje vond er helemaal niks aan, en wilde niet eens mijn suggestie proberen om er een gebakje van te maken; een combinatie van aardappel, vlees en groenten op je vork naar binnen schuivend, dan blijkt het eten vaak (nog) lekkerder. Ik kom nog van een prakgeneratie, alles door elkaar prakken, sjuutje erover en smullen maar!
Na afloop op de bank uitbuiken met een lekker bakje koffie  en daarna Dexter kijken (nieuwe aflevering op usb stick gezet). Klik op de foto en je komt bij Dexter website.

11 opmerkingen:

Jane in Cumbria zei

Gezellig blogje! Dat lijkt me best eens leuk om te proberen, maar of mijn andere helft dat nou ook zo lekker zal vinden.....
groetjes
Jane

Ineke zei

Al jaren heb ik dit niet gegeten. Ik weet nog wel dat ik het vroeger thuis wel lekker vond.Maar hoe het toen klaatgemaakt was?? Ik denk heel simpel.

Ineke zei

Klaarrrrrgemaakt dus.

Berna zei

Dat is lang geleden dat ik dat heb gegeten! Je brengt me op een idee.

Anita zei

Ik eet ze ook wel, maar het is geen makkelijke groente om wat mee te verzinnen. Zal wel eens in mijn boeken kijken voor wat spectaculairs.

Johanna Zweden zei

Heeeeeeeeeeeeeeerlijk schrijf het meteen op
Groetjes Joke

Anoniem zei

Had geen idee wat je bedoelde met gele staafjes.ik koop ze altijd als 'n knol, heel lekker gewoon met 'n klontje boter en 'n pietsje suiker en wat nootmuscaat en de bo
rden waren altijd leeg.
groetjes mam

Klaske zei

Ze zijn er hier geen liefhebber van, dan gaan ze het liefst naar de snackbar..
Ik maak ze die zeldzame keer dat we ze eten op smaak met nootmuskaat,en dan worden ze opgegeten, alleen moeten die dingen wel goed gaar zijn want anders zijn ze niet te vr... sorry eten.

AnitaS zei

Ik dnek dat ze hier niet over zouden lopen van enthousiasme. Je hebt er mooie foto's van gemaakt.

Margreet zei

Oh ik vind knolletjes erg lekker, in de melk gekookt met sausje en nootmuskaat.
Ik weet wel toen ik op mezelf ging wonen ( ik was 18 ) ik ze gekocht had kant en klaar ( zag je toen nog haast niet en ik kon ze alleen als knol die mijn moeder maakte )
Ik dacht dat het verse friet was en kwam er achter toen ik het zakje openmaakte. Haha die aardappels roken wel erg raar.
Tja wat vliegt de tijd dat is 31 jaar geleden.
ik ga ze snel op het weekmenu zetten, krijg spontaantrek erin.
Gr Margreet

Marie-Thérèse zei

Jij hebt toch een stoomapparaat? Probeer het eens als puree: de groente gaar stomen (duurt 30 minuten of langer). De groente in de keukenmachine (mes) met boter, zout en ietsje nootmuskaat tot puree blenderen. De smaak wordt veel minder sterk en je kunt het eten inplaats van aardappelpuree bij vlees. Erg lekker.