zondag 9 oktober 2011

Handige tips

Een tijdje geleden vroeg een blogloze quiltvriendin die helemaal in het hoge noorden woont mij hoe je een quilt kon sandwichen met lijmspray, en daar heb ik toen tekst en uitleg aan gegeven. En laat nu Merel hier een hele fijne foto-uitleg over hebben gemaakt op haar Birdblocks blogspot, geweldig Merel! Enige quilt trouwens, mooi als showcase voor je lievelingsstofjes.Oh en haar poezenquilt is zo mooi geworden.

En kijk eens bij Margreet, 

ze heeft de leuke huizenblokken gewonnen, en de kleine bonus blokjes van ons mam (die ook 2 grote huisjes had gemaakt) staan er zo mooi bij! Ik ben zo trots dat ik de foto ook hier laat zien, maar kijk vooral ook even op Margreets blog, ze heeft nl een vraag over de sashings.

En wie wilt niet eens een mooie schulprand maken als icing on the cake quilt? Ik heb hem al eens gemaakt op de Dresden Plates quilt die ik maakte voor Suzanne, een makkie! Serieus.
 
bij gebrek aan een special liniaal, gebruikte ik een ontbijtbord. Werkte ook goed. Begin met opmeten van een zijde, en kijk in hoeveel gelijke stukken je deze kan verdelen, geef deze delen aan op de rand (afspelden is al voldoende), en zoek er dan een passend bord bij. Maar voor de rest gewoon gedaan als in het filmpje hierboven, dus ik houd mijn mond maar en geef het woord aan Jenny.

8 opmerkingen:

Yvonne aka sommeke zei

Maakt de quilt van Margreet helemaal af, die kleine huisjes van je mam als hoekblokken!

Johanna Zweden zei

Wat een schitterend quilt, en leuk zo die kleine huisjes er tussen
Groetjes Joke

GRANNY'S HOUSE zei

Mooi die huisjes en bedankt voor de link.

Groetjes
Ines

AnitaS zei

Mooi de huisjes quilt. Fijne nieuwe week.

Else zei

Leuke rand voor de DPtjes, en die huisjes jummie!! FIjne dag, knuffel Else

Birdblocks zei

Hi Shirley, dank je wel voor de linkjes en de complimenten :-)
Hoe gaat het met je DP'tjes en je mandjes?
Groetjes, Merel

Dorine zei

Wat een gezellige huisje mag ik er in eentje komen logeren????

Anita zei

Dank je voor de uitleg. Die huizenblokjes zijn mooi met al dat rood. Die kleintjes zo lief.