vrijdag 14 oktober 2011

What's up?

Hoe is het mogelijk,ik ben vaak jaloers op Zipje en Zopje, dat ze zo relaxed kunnen liggen, en zo te zien geen last van hun rug krijgen na een uurtje in deze stand hangen. Moet ik eens proberen, ben ik gelijk rijp voor 4 weken fysio!

Ik vertoon de laatste dagen duidelijk vluchtgedrag, ik heb zelfs mijn snijtafel op geruimd,
 wat een "what the fuck??" opmerking opleverde van mijn jongste spruit, toen ze het zag; dit kan als vet compliment opgevat worden. Haar volgende vraag was: "waar heb je het gelaten?", nou veel gewoon weer opgeborgen waar het hoorde, redelijk wat weggegooid, en ja, verplaatst.... en ze keek naar waar mijn schuldige blik ging.

Ah, ja, daar was ze ook een kei in, verplaatsen van rommel. Maar ook deze aanblik veranderde snel, een kwestie van in kasten doen, maar ook van goed stapelwerk. de kunst is het zodanig te stapelen, dat het niet gaat schuiven. Met een half oog kijk ik naar deze kunstenaar, tekenen met de naaimachine! Vond de link op facebook van Marie Thérèse. Die toevallig ook (af en toe) blogt,

Zo, en nou ben ik aan zet met Wordfeud, het is scrabble, en je speelt het tegen bekenden of onbekenden; te koop bij de App store van Apple, op mijn iPhone gezet (username zipjezopje ), nadat ik er zoveel goeds over hoorde, en het is me toch een partijtje leuk! Ik speel nu tegen Evelien, staan ongeveer gelijk, en met 85 punten voorsprong tegen een dame die me er vannacht voor wakker maakte, om kwart over 1, ze had toen net een zet gedaan. Ik blij -niet eerst, want wakker geworden (lig ik ook eens voor 1 uur te slapen), maar toen ik haar zet zag, -bril op, anders kan ik niks lezen- dacht ik: "hoera", want ik had al  een mooi woord in gedachten en dat kon ik gelijk uitleggen. Waarop zij dus gelijk een voor mij onbekend woord -ney- neer gooide, en ik de rest van de nacht erover alg na te denken dat dat nou voor woord was. Ney blijkt dus een muziekinstrument, weer wat geleerd. Plus ik zet wordfeud op mobieltje 's nachts maar uit, dat schijnt te kunnen.

En nog een handigheidje op mijn iPhone gezet, de Whatsapp. Werkt net als sms-en, maar je doet het via internet en het kost je dus niks, mits je onbeperkt internet hebt, en dat heb ik, en met mij mijn kinderen, wat het dubbel handig maakt.
Gutogut, wat hebben we het er druk mee. Ik denk dat ik de iRon maar ga aanzetten, paar overhemden weg werken.

12 opmerkingen:

Birdblocks zei

ROFL om je iRon :-)
veel plezier daarmee! En nu je weer netjes bent in je quiltkamer, misschien voorzichtig weer een blokje oppakken?
Groetjes, Merel

Anoniem zei

*haha* Ik ben nog maar niet gestart met WordFeud, want anders kom ik echt de deur niet meer uit. WhatsApp heb ik dan weer wel, is veel goedkoper dan sms'en.

AnitaS zei

Netjes opgeruimd. Als het bij mij was zou ik zeggen voor hoe lang. Mobiele telefoon moet je bij mij niet zijn. Ik kan op mijn laptopje terecht, de rest is chinees voor mij.

GRANNY'S HOUSE zei

Bij mij kan het er ook af en toe zo netjes uit zien, maar dat is van korte duur.
Ik sms ook altijd met whatsapp, goed en goedkoop.

Groetjes
Ines

Johanna Zweden zei

Simba kan ook altijd zo liggen en dan ben ik ook heel jaloers!!
Heerlijk dat opruimen hé!
Geen idee waar je het over hebt!! maar het zal een leuk spel zijn!
groetjes Joke

Jantine zei

Handig hè, al die apps... Whats app vooral als je weinig smsjes en wel onbeperkt internet in je abonnement hebt. Bij mij zei Whats app toen ik het "kocht" (gratis) via de Android Market dat het maar een jaar geldig was en daarna moet je er voor betalen. Ik denk dat ik het tegen die tijd maar verwijder...

Jantine zei

Trouwens, dat ontwijkgedrag qua opruimen komt me erg bekend voor!

Ada zei

Ha ha ha, een iRon! Heb ik ook, doe ik toch eens mee met de trends!
Ada

Guusje, zei

Die zipje en zopje nemen het er zeker van, hier nog zo eentje. Het is wel heerlijk om naar te kijken. Wat heb je het mooi opgeruimd. En de apps ik ga me er ook eens een keer in verdiepen.

Elly (creatieveling Elly) zei

tja, ik kan er ook super jaloers om zijn hoe de katten liggen.
Oh en ik ben ook nog steeds aan het opruimen, grrrr.

Erna Peekel zei

Hahaha zo herkenbaar. Ik zelf ben een kei in het verplaatsen. En een opgeruimde quiltkamer is in mijn ogen geen quiltkamer er moet gewoon van alles liggen. Fijn weekend. Groetjes, Erna

sylvia zei

geweldig gevonden, de iRon!!!
Maar inderdaad, de kunst van het opruimen bestaat uit het perfect netjes opstapelen van je zooi........;;))
net weekend, groetjes, Syl