vrijdag 28 oktober 2011

Handdoek in de ring

Handdoek quiltblok in de ring, want helaas, de Storm at Sea gaat het niet worden, ik word gek, en dat kan de bedoeling er niet van zijn. De maten van het patroon klopten niet, dus hield ik al gelijk te krappe naden bij het proefblok die ik aan het maken was, kijk maar bij de gele stukjes aan de blauwe diamanten, de kopse kanten kloppen, maar de lange kanten.....

En bij de hoekblokjes moest ik ook al zo uitkijken dat ik mijn punten van het middenblokje behield, nee, dit is niet een blok waar ik vrolijk van word! Misschien als ik het mbv de Marty Mitchel cutting templates zou kunnen doen, maar ja, die heb ik niet. En weet je, het was ook al een vaag teken dat ik het blok gewoon zo op tafel kon laten liggen, de hele middag, en dat er geen kat op wilde liggen! Meestal duikt Zopje op tafel zodra ik mijn hielen licht.
Ik hoor Henk diep zuchten, maar ik heb al een alteratief hoor broer, wees maar gerust. Ik denk dat het de Artesan Star word, die ik al eens eerder heb gemaakt, voor Evelien. Een leuk patroon die het heel goed doet op een slaapbank, kijk maar eens hier:
En met zoveel mooie lapjes die ik van mama heb gekregen, afgelopen woensdag ook weer, moet het wel lukken!

Mam zuchtte diep toen ze haar kast open trok, nadat ik haar vroeg of ze nog wel genoeg stof over hield voor haar variahexen. "Je ziet niet dat er wat weg is!", riep ze haast wanhopig uit. Liefhebbers kunnen zich hier melden :-)
Gisteren was ik gras aan het maaien, toen ik een hoop zand zag liggen. Niet echt een molshoop, hoewel het gat er wel naar was
ik heb er flink op gestampt, maar het gangetje ging loodrecht omlaag, geen enkelzwikkende geulen op het gras gelukkig.

De afgeknipte bamboetakken (liggend onder de struiken) zijn al flink van hun blad af,
ik wil de zwart glimmende stokken gebruiken om een klimrek te maken, voor de rozen. Geen idee of dit wat gaat worden, ik zal mijn best doen.

12 opmerkingen:

Supergoof zei

Potverdorie, da's jammer!
Ik zat al in de starthouding,....
;o)
Misschien houdt je broer van dansende dametjes,...
;o)

Guusje, zei

Jammer dat het niet lukt, het zijn zulke vrolijke lapjes. Met de mallen komt je er vast wel uit.

AnitaS zei

Als het niet lukt, gewoon niet verder modderen. Het andere patroon is ook erg leuk.

GRANNY'S HOUSE zei

Zonde, maar ik heb ook wel eens de handdoek in de ring gegooit, hoort er bij jammer genoeg.

Groetjes
Ines

Aart zei

Shirley, dit zijn nou net van die mooie blokjes om op een ondergrond te naaien, om niet met kleine naadjes te zitten de stof iets groter snijden. Het zou zo jammer zijn van de storm at sea!
http://quiltaart.blogspot.com

risja zei

Jammer het geeft zo´n leuk effect.
Maar soms moet je iets toegeven, anders wordt het helemaal niets.
<Succes

Ineke zei

Wat jammer! Als je de driehoeken nu eens "te groot" snijdt en dan later gewoon recht afsnijden?

Gonny zei

Een bekende gezegde: Soms zit het mee, soms zit het tegen.
Aan de kleuren ligt het niet. die zijn prachtig. Benieuwd wat de oplossing wordt....Totaal ander patroon of andere aanpassing....

Anoniem zei

Al goed dat je enkel lapjes voor een proefblok hebt gesneden...
Stel je voor, alle mooie lapjes naar de knoppen!
Goe weekend Shirley!

mieke zei

Waardeloos is dat, als een patroon niet uitkomt.
Vermoedelijk ergens een questi van wel of niet met of zonder naad !
Succes met je keuze.

Birdblocks zei

Logisch dat je katten daar niet op willen liggen STORM AT SEA, daar houden ze niet van, veel te veel kans op een nat pak :-)
Ik heb je een documentje gestuurd om mee aan de gang te gaan, maar dat andere patroon is ook prachtig hoor!
Groetjes, Merel

Miranda zei

Wat jammer...