donderdag 13 oktober 2011

Grote bee

Dinsdag avond was de bee in Heerle, (de mannen hadden de bank voor zichzelf) bij  het Stoffenhoekje van Janny, en dat is een grote bee; als iedereen aanwezig is, zijn we met zo'n 23 dames, als ik me niet vergis, maar niet iedereen is er altijd, meestal zijn er zo'n 15 dames. Ik trakteerde van de keer, ik ben in juli jarig, maar dan is de tent gesloten; ik had lekkere vlaaien bij me, maar omdat niet iedereen er was, nam ik heel wat mee terug naar huis, het leven is hard.
Saskia's mandenquilt van H&W stoffen was helemaal klaar,

en Lorene showde een top, de borduur-/stitcherie blokjes kwamen van een blokkenruil.
Altijd genieten om andermans werk te zien.
Klik hier om de slideshow te bekijken
We hadden via de mail opdracht gekregen om zoveel mogelijk stoffen mee te nemen die je kon missen, om te gebruiken voor kinderquiltjes die we gaan maken voor Tibet. De bedoeling is in eerste instantie dat we er 2 per jaar maken, we zijn opgedeeld in 2 groepen, en werken per groep aan een quiltje van 90x 120 cm, en we moesten met ideetjes aankomen voor quiltjes om te maken. Ideeën zat, en ziedaar, een van mijn ideeën werd gekozen, uit het boek Making quilts for children, by Elaine Hammond; het gaat om deze kinderquilt
Is het geen schatje? Ik had het patroon al op ruitjespapier getekend, we kozen een achterkantstof uit mijn tas (ik had grote lappen bij me), en toen hebben we uit de winkel nog ene stof gekozen die als achtergrondstof kan dienen, ook blauw. We spraken af over 4 weken allemaal 1 blok af te hebben, en degene die er lol in hadden mochten dan nog 1 blok maken, we moeten er in totaal 16 hebben. Nou ja, en vandaag ben ik dus aan de slag gegaan, heb al 1 blok af! Op deze foto ziet het gezichtje wel erg bleek, het is zacht roze.
natuurlijk vond ik het door Miranda getekende patroontje van het handje pas nadat ik ze zelf had getekend en af had. Ik heb de handjes even los onder het blok gelegd, ze worden er pas aangestikt als de blokken samengevoegd worden. Morgen nog eentje? We zien wel.

10 opmerkingen:

Beertje Zonn zei

Wat een leuke foto van Z en Z.
Kan je mij even prive mailen?

Groetjes,
Beertje Zonn

Else zei

Leuke poppetjes, ga je er maar 1 maken? (lol) fijne dag, knuffel Else

Johanna Zweden zei

Wat een schitterende quilts en leuk zo een grote Bee
Eerdaags zal je bij mij een AA voorbij zien komen met dit poppetje, er is eens een actie geweest, onder de dames, om voor een zieke vriendin een groot quilt te maken, en we hebben allemaal zo een blok gemaakt.
Ze zijn enig , en als ze hand in hand staan helemaal
Veel succes met het maken, en een schitterend project.
Wou dat meerdere mensen zo iets deden, kijk maar naar Zonnja met haar beertjes, die ik de 17de even in het zonnetjes zet.
Ik hoop dat heel Nederland eens het initiatief gaat nemen en volgend jaar allemaal iets te maken, voor hun naaste!
Groetjes Joke en heel veel succes en stuur me even het patroontje, heb toch een lang winter voor de boeg.

AnitaS zei

Mooie kinderquilt wordt het. Een heel goed idee. Gezellig zo'n grote bee.

Inge zei

Grote bee, kleine bee, ik ben er inmiddels achter, altijd leuk! Mooie quilts om te bekijken en het poppetje is ook een dotje.
Niet al die overgebleven vlaaien in je eentje opeten hè!!

Fijne dag,
Inge

Berna zei

Gezellie gezellie zo'n bee. Je doet er altijd wel iets op al is het maar inspiratie haha

Ineke zei

Hardstikke leuk!

Marie-Anne-José zei

Het is ook een heel erg leuke quilt, geen wonder dat ze die uitkozen.
Vla over??? Ik lus nog wel een stukje.
Fijne dag en groetjes van Mariannne

Gert zei

Wat een leuk verslag weer van je bee. Die pose van de heren herken ik maar al te goed: onze Sigmund heeft ook nog wel eens de neiging om languit op de bank te gaan liggen met zo'n blik van: "Is vol, geen plek meer voor je!"

Guusje, zei

Wat een mooie quilts komen er voorbij geweldig en wat hebben jullie een grote bee erg gezellig lijkt me.