maandag 10 oktober 2011

Mini bee

Vanmiddag waren we met z'n drietjes met de bee bij Miranda, en het was gezellig als altijd; gekletst, gelachen, nog meer geklets, geshowt en gewerkt. Jawel, Miranda had een affe top, en om te sandwichen had ik de lange latten mee genomen, zodat de top hierop gespannen kon worden, maar dit wilde ze niet doen tijdens de bee.
Julie showde haar zwart-wit cathedral window blokjes, en ik had niks om te showen behalve my good looks; ik was met de hexagonenrand bezig, en hoe die er uit ziet weten we ondertussen wel ;-) Ik heb nog een hexje of 5 te gaan en dan...
Miranda's zoon heeft een vriendin, en dat meisje heeft een hondje, nou ja, hondje, ik heb het niet horen blaffen, dus....is het wel een hond?  Het liep tippetappe door de kamer, wel schattig, maar ik hoef (en wil) er niet mee thuis te komen;

Zipje en Zopje maken gehakt van dit mormel, net een muis, maar dan ietjes groter, de muis kan gewoon onder Zipje doorlopen zonder dat deze zijn buik moet intrekken.
Suzanne kwam zonet vlak voor het slapen langs om me een kusje geven, en bleef daarna aarzelend in de deuropening staan. "Zeg maham, er staan 5 naaimachinetrolleys onder de trap, ik hoop dat er een goede reden voor is, of moet ik me zorgen gaan maken?"  Kinderen de deur uit en mam gaat verzamelen? LOL Die komen van de V&D, het waren de laatste. "Oh, nee, dan is het goed", zei ze, "nu snap ik het.", haar hoofd heen en weer schuddend. "Het is een bestelling van quiltdames, ze zijn niet te koop in Belgie, vandaar."

Ik was na de bee snel naar de stad gereden, en op de bovenste etage van de V&D stonden er bij de knutselgang nog 5 trolleys uitgestald, ik kon er maar 4 meesjouwen, in elke had 2 (de een op de ander). Bij de kassa informeerde ik of ze achter in het magazijn nog meer trolleys stonden, maar nee, ze hadden de allerlaatste neergezet. Na afrekenen liep ik richting roltrap bijna een stellage omver, en het winkelpersoneel -dat al om kwart voor 5 in groepjes bij elkaar stonden te kletsen, of was dit werkoverleg?- wezen me op de lift, dat ik daar beter gebruik van kon maken, maar ik zag alle obstakels op het pad richting de lift, met alle daaruit vloeiende mogelijke schade van mijn passeren, en besloot toch maar de roltrap te nemen. Met gezwinde spoed en bijna uit de kom schietende schouders van achter passanten hakende slingerende trolleys liep ik naar de parkeergarage om deze 4 alvast in de auto te zetten, en onderweg hoorde ik 2 dames die me tegemoed kwamen zeggen:"Kijk, die bedoelde ik, ze zijn er nog.", en ze liepen lachend richting V&D. Ik had het liefst willen gillen: "Nee, ik heb de laatste trolleys hoor, ze zijn op!", maar wist me in te houden, zo ben ik niet opgevoed. Met lege handen bijna terug gerend naar de V&D, en mijn hart maakte een sprongetje van blijdschap toen ik halverwege de roltrap de laatste trolley zag staan. De kassière keek op, "Hé, bent u daar alweer?", ik wilde het ontkennen, maar dat was toch te flauw. "Ja, ik kon de laatste trolley toch niet alleen achter laten."

21 opmerkingen:

Yvonne aka sommeke zei

Ik zie het helemaal voor me .... LOL maar de dames zullen je dankbaar zijn!

MarjavdN zei

Oh, wat zien die er goed uit! Ik zie ze nog in de webshop staan trouwens. Hoe breed is hij? Past er ook een pfaff quiltexpression in, denk je (die is wat breder dan een standaard naaimachine)?

Ans zei

Daar had nou even iemand een filmpje van moeten maken. Wel goed van je hoor dat je ze gekocht hebt.

Miranda zei

IK zie je straks wel! Enne Beau, het kleine hondje blaft echt, damesachtig en hoog!

AnitaS zei

Ik zie het helemaal voor me. Jij rennend met die trolleys. De`dames mogen je wel dankbaar zijn.

Inge zei

Oh leuk, jij met die trolleys. De dames bij V & D hebben een lach momentje gehad of misschien dachten ze alleen maar dat ze met een "halvegare" te maken hadden LOL
Nou, dit was pas een minibee en ik maar zeuren dat ik een bee van 4 personen klein vind en niet zo gezellig. En dan lees ik een uitspraak van jou dat het niet om de kwantiteit gaat, maar de kwaliteit. Je hebt helemaal gelijk. Ik heb mijn lesje wel weer geleerd. Ben ik bijna 63, weet ik nog steeds niet dat ik niet altijd zo snel ergens "iets van moet vinden" en dat ik dat vooral ook niet persé moet uiten,zucht......

Doei, doei, fijne dag!
Inge

Shirley zei

Binnenmaat is 24x 44 cm, maar hij is iets flexible, kan tot 46 uitgeduwd worden.

Mascha zei

Ha ha, Ik zie het helemaal voor me hoe je bezig bent geweest.
Groetjes Mascha

Gonny zei

Ik zou mijn bee's niet willen missen. Inplaats van met z'n vijven waren we een keer maar met z'n tweeën, we hebben goed gewerkt en lol gehad!
Wat een klein ding is het "hondje", helemaal naast het grote bot....
Heerlijk zo'n verhaal over de trolleys, ik zie het helemaal voor me :-)

Berna zei

Ik had je wel willen zien. Ben zelf nog niet geweest. Zijn het dezelfde als die roze?
In elk geval heb jij 5 mensen blij gemaakt.

MarjavdN zei

Bedankt voor de maten, Shirley. Helaas past de Pfaff er dus niet in. Heeft 51 cm nodig, dat gaan we niet redden. Houd mijn ogen open voor een dergelijke trolley, want het ding is loodzwaar.

Guusje, zei

Wat een leuke bee hebben jullie gehad en dat met de trolleys dat had ik wel eens willen zien, daar zullen de dames in ieder geval erg blij mee zijn.

Johanna Zweden zei

Je maakt ook altijd wat mee hé!! grinnik, vergeet dingen!!!(lol)
Wat een hond(je) die kan je in je zal steken!!
Ik heb voor mijn Janome, een schitterende koffer op wielen, voor als ik ooit!!! eens ergens een workshop ga volgen in Zweden, (niet veel kans, maar ja je blijft hopen, ) het is nu een mooie kast voor UFO´s hahaha
Fijne avond, en zit je al op de bank!! waar zit je naar te kijken!!!
Gr Joke

inge zei

lol om die trolleys!

Anoniem zei

Dat is een mooie quilt geworden van Miranda. Ik zie het al helemaal voor me. Een dame met 4 troley's in haar handen hard hollend richting uitgang. Wat een leuk hondje. Kleine hondjes zijn vaak de beste en luidruchtige 'waakhonden'. ;-)

Mieke E. zei

Ik ben dadelijk gaan kijken op de site, maar kan mij als Belgische niet registreren bij V&B.

Spijtig, ziet er mij een handige trolley uit...

Schattig hondje trouwens :-)

Groetjes

Mieke

Anita zei

Die zien er heel handig uit en gelukkig dat ze er nog stonden voor je

Jantine zei

Als ik dat geweten had... ik zoek er ook één. Is de actie al afgelopen???

Anoniem zei

Shirley, stop jij je naaimachine in de troley met of zonder kap?

Shirley zei

@Marja vdN: je kan soort gelijke -maar dan anders- ook in een naaimachinewinkel bestellen,zijn wel veel duurder.

@ Renske: de naaimachine past er alleen maar in zonder kap, en dan heb ik het over mijn Bernina 440 QE en de Pfaff.

@ Jantine: kijk even bij V&D in de buurt, of bel klantenservice.

@ Mieke: moet ik even kijken voor je of ik ze kan bestellen?

Elly (creatieveling Elly) zei

oh ik vind het juist een schattig hondje.
En door jou ben ik geattendeerd op deze trolley, maar ik zag me niet naar de V&D gaan met mijn geblesseerde knie, dus donderdagavond besteld via het internet en vanochtend binnengekomen.