maandag 3 oktober 2011

Zondag QW

Ik had enkele quiltdingen bij me om aan te werken, 
*de bowtie wilde ik afmaken, 
*de ondergrondblokken voor de Dresden plates (DPtjes) wilde ik op maat snijden en de DPtjes wilde ik op de vlieseline gestikt hebben, en op de ondergrondstof getekend, 
*de laatste hexagonenrand voor de antieke quilt wilde ik afmaken, 
en voor het geval ik me nog mocht vervelen, 
*had ik nog mini mandjes bij me om te appliqueren. 

Het liep duidelijk niet zoals ik me had voorgesteld; de achtergrondblokken voor de DPtjes werden na wat brainstormen met Merel four-patches waarvoor ik van huis mooie  roze en groene satijnachtige stof had meegenomen, met hele mooie ingeweven print. Eerst lekker aan het snijden gegaan, op de diepvrieskist, ideale werkhoogte! En toen setjes van 2 stikken. Helaas lapjes from hell, er zat een alleen bij van opzij invallend lichtval opvallend verschil in de voorkant en achterkant, en dan pas zag je ook een verschil in of je het lapje aan de scheringkant of inslagkant aan het andere lapje had gestikt. En dat ik hier niet op had gelet, ontdekte ik pas nadat ik alle 54 setjes van 2 blokjes aan elkaar had gestikt! De akelige lapjes gingen in de tas, en bij Ingrid snel een andere stof gekocht, helemaal anders dan de voorganger

De bow-tie borderblokjes uitleggen eerder die middag was ook al niet goed gegaan, want vele van de gebruikte stofjes waren van dat glimmende glibberige stof met ingeweven patroon, die al rafelden als je er alleen maar naar wees, dus zal ik eerst de naden moeten vastplakken met smalle strookjes vlieseline voordat ik ze verder kan verwerken.


Gelukkig had ik de hexagonen nog, waar ik buiten lekker mee aan de slag kon gaan, en toen het donker werd heb ik me binnen nog op een mandje gestort.


Tegen 12 uur sliepen we, maar deze nacht ging het bij mij niet van harte, ik voelde kriebels, hoorde de kerkklok ook elk uur slaan, en zelfs elk kwartier 1, 2 of 3 keer, ook meneer de haan deed zijn best vanaf een uur of half 6, en ik was niet de enige die toen al wakker was. Tot kwart over 7 hield ik het uit, en dook toen onder de striemende stralen van de douches in de wasstraat. De ene douchekop (die vastzaten aan de muren als bij het zwembad) gaf een nevel, fijn om je even nat mee te maken om in de soppen, de volgende gaf een kledderstraal, goed om je haren uit te spoelen, en weer een andere blies je bijna naar de andere kant van de wasstraat als je je niet schrap zette. Om het sop van tussen de benen te krijgen was een heel ander verhaal, hiervoor moest je toch wel lenig zijn, een douchekop vanuit de vloer water omhoog spuiten zou een uitkomst zijn.
Toen ik me aankleedde en mijn bed even open legde, ontdekte ik een kevertje die onder mijn hoofdkussen zat, dat had ik dus gevoeld vannacht!



                                Foto's bij onderstaand verhaal volgen nog!

We moesten voor een ander een speldenkussentje maken, en inpakken, en vanmorgen stonden deze in de eetzaal op een tafeltje uitgestald, allen voorzien van een lootje.
Eerder allemaal al een lootje van Katrien gekregen, en we moesten even checken of ons nummertje niet ons eigen pakje was, en na het ontbijt was het uitdelen en uitpakken geblazen, zo leuk! Zoveel unieke exemplaren, wat een variatie aan kussentjes!
Ik kreeg er eentje gemaakt door Berna,  het pakpapier eraf halend ontdekte ik eerst een prachtig doosje, en daarin zat een kaart, een zak muntendrop (zalig!), een patroon hiervan die ook in Quilt&zo had gestaan, en het speldenkussentje, van mooie linnen, met kruissteekjes versiert, met een vakje voor een schaartje, en omdat het gevuld was met naar kaneel ruikende rijstekorrels kreeg ik acuut zin in appeltaart, en dat na een zalig ontbijt van verse harde witte broodjes en chocoladebroodjes.
Helemaal fris en fruitig begon ik aan de laatste dag van het weekend, ik had enkel nog handwerkjes om aan te werken, en ruimde zoveel mogelijk al op, de koffers in de auto enzo. Lekker nog aan een mandje genaaid, wat een schatjes! Jammer dat er zoveel voorbereidend werk aan is, anders had ik er veel meer afgekregen.

Mijn moeder was ook actief, heeft aan de variahexjes gewerkt en 4 afgekregen, je ziet ze hier boven in beeld, boven het speldenkussentje van Berna (en nu dus van mij) en al lekker in gebruik!en haar flanellen quilt zover afgekregen, dat hij gesandwiched kan worden, (dank aan Marleen voor deze 2 foto's)een hele romantische oud-roze en groene flanel met bloemprintjes en zulks, met het weekendje in Loon op Zand aan begonnen. Voor haar prachtige Australische redwork heb ik de border en binding gesneden, daar kan ze lekker thuis aan verder werken.

De loterijblokjes werden gewonnen door Sarah, keukenhulp en DD van Katrien, ze had de lootjes van Yvonne gekregen, net als voorgaande jaren. Als Katrien de top in elkaar zet, dan gaat Lutje hem doorquilten, want Katrien maakt alleen maar tops, nooit affo's.
Oei.

Gudrun had van haar vriendin Sue Daley -die afgelopen week bij haar logeerde- een tas vol leuke dingen gekregen om te verloten, van papieren malletjes tot patroontjes, zoveel cadeautjes, op 3 dames na had iedereen wat leuks van Sue gewonnen! Merel had kalenders geschonken voor de loterij, en zo leek het net Sinterklaasavond.

Middageten was frites met zalige stoofvlees,
en ijs met chocoladesaus toe, en  wie nog honger had kon tijdens de koffie en daarna aanvallen op het zoet buffet, er was meer over dan goed was voor een mens.
Opeens was het 3 uur en reden we huiswaarts, na een vlotte rit was moeder om iets na half 5 thuis, en ik om 6 uur! Terwijl ik een pitstop maakte ruimden man en kinderen de auto uit, alles werd op de juiste plek gezet, wat een bediening!

Komen jullie hier morgen maar terug, dan zullen er vast al wat illustraties bij de test staan. Gisteren hoorde ik van dames die mijn blog lezen, dat foto's vaak half achter de zijkolommen verdwijnen; ik was me daar niet van bewust, dus heb ik de tekstkolom breder gemaakt. Laat het horen als er iets is, dan zal ik proberen of ik er wat aan kan doen (dit slaat uiteraard in eerste instantie op mijn weblog).

13 opmerkingen:

Erica zei

Zo te lezen heb je een reuze gezellig weekend gehad!

AnitaS zei

Zo dat was een heel eind bijlezen. Ik heb genoten van je verhalen en de foto's. Al dat eten, dat wordt tot kerstmis lijnen.

Inge zei

Klinkt als een top weekend! Je mandje ziet er goed gelukt uit. Het is een priegelwerk, maar dan heb je ook wat.

Groetjes,
Inge

PS: ben blij dat Zipje/Zopje me niet meer laat schrikken als ik jouw blog binnen wandel, dit is veel beter LOL

Ineke zei

Dat klinkt als een freselijk leuk eetweekend. De Belgen zijn Bourgondiers hoor. Maar dat ongedierte...grrrkss.

Johanna Zweden zei

Nu zo te lezen heb je een super weekeinden gehad, en wat is je dresden mooi
Pas op met al dat ge-strijk dat je eten niet ontdooid! (grapje)
Groetjes Joke

mieke zei

Dat was met horten en stoten uiteindelijk toch wel een gezellig weekend.
grtjs Mieke

Gert zei

Wat heerlijk om op de diverse blogs al die leuke verslagen te lezen van jullie gezellige weekend. Al die mooie quilts, heerlijke eten, lekker weer en goed gezelschap.

Guusje, zei

Zo te lezen hebben jullie een geweldig weekeinde gehad en ook nog mooie dingen gemaakt.

Yvonne aka sommeke zei

Je had duidelijk last met ambetante lapjes tijdens 't weekend.
Gelukkig was de rest meer dan top!!!!

sylvia zei

ff kijken of ik bij jou een reactie kan achterlaten......die willekeur ligt dus ook niet aan mij, had ik nog niet eens in mijn logje gezet.
Ik word er moedeloos van!!!
groetjes, Sylvia
ps eerste probleem was er alweer,heb inloggen bij Google aangepast, kijken of ie het nu doet.
bai de wee, jij bent dus ook niet per email te bereiken......grijns!!
Leuk verslag trouwens van het weekend, had ook al Berna gesproken: het was weer toppie!!

sylvia zei

pfiew, mission completed

Unknown zei

Wat een gezellig verslag! Volgens mij wás het ook gezellig en heerlijk genieten!

Jantine zei

Jammer dat je werkjes niet allemaal meewerkten, gelukkig deden je mede weekendgangers en het weer dat wel!
Sterkte met tornen ;-)...