woensdag 7 september 2011

Quilt-adhd

Zou dat bestaan, alleen op quiltgebied aan adhd lijden? Nou, dan heb ik het momenteel wel te pakken, vrees ik! Met man en macht zet ik mijn hakken in het zand om mezelf af te remmen om niet van het een naar het ander te hoppen, maar het wordt me niet makkelijker gemaakt door hetgeen er allemaal te zien is aan moois bij andere bloggers. Neem nou deze prachtige shot van een Winding Ways quilt op de blog van Mupminoes, ik moet mezelf echt tegenhouden om er niet gelijk stofjes hiervoor bij elkaar te zoeken, en dat het nou al half 2 in de nacht is geweest, maakt me niks uit. Om mezelf dan maar een beetje tegemoet te komen, (nou vooruit, even kijken naar iemand die ze maakt mag), zocht en vond ik op YouTube deze tutorial,voor met de naaimachine, want zo zou ik het dan wel willen doen. Een makkie! Kijk, nu is mijn nieuwsgierigheid voorlopig bevredigd en hoef ik niet meer zonodig gelijk aan de slag te moeten van mezelf, instant relief!

Vanmiddag was ik bij zoon in Tilburg, om een gordijnrails en gordijnen bij hem op te hangen, er moesten hiervoor gaten geboord worden om 3 steunen te bevestigen; vol interesse keek hij toe hoe ik het eerste gaatje in het kozijn boorde, en daarna heeft hij de rest gedaan, geboord en geschroefd, en de roe met gordijnen opgehangen; de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Met meegebracht strijkbout en plankje zette ik de zomen vast met vlieseline, handig en snel, met de naaimachine kan altijd nog. Toen ik -nu ik er toch was- even keek naar de verstopte douchekop, meende ik dat het een kwestie was van met je nagels over de spuitmondjes krabben om zo de kalkpropjes er uit te wippen, maar ik krabde de spuitmondjes er finaal af, zo vergaan was het. Voor 5 euro bij Blokker snel een andere douchekop gehaald, want daar gaan we niet voor sukkelen.
Het was half 5 toen ik vertrok, had nog net tijd om bij Dorry langs te gaan, kuste een vertrekkende Dorien hallo en gedag -ze kwam nog even gezellig mee naar binnen om bij te praten, en na een kopje koffie en een rondgang door het snoepwinkeltje (die Lizzy is zo mooi!) was het zo 5 uur en moest ik snel huiswaarts keren,  dankzij de regen,wind en traag verkeer een rit van bijna een uur, takkeverkeer; wat rijden er toch daapse mensen op de weg, slingerend, duttend, jagend, ongeduldig, bumperklevend, alle-vrachtwagens-voor-laten-gaan-om-in-te-halen-rijders, knettergek! Ik ben altijd blij weer veilig thuis te zijn.
Dat ik moe was van de rit, bleek wel uit mijn kookkunsten, oooh! dat de boomstammetjes waren aangebrand, was echt stom, ik had de jus uit een potje er niet gelijk bij moeten doen, gelukkig was na het wegsnijden van het aangebrande koek niks mis met het vlees, smaakte prima. Anti-aanbakpan betekent niet dat het eten niet kan aanbranden, maar wel dat het los in de pan ligt, zo bleek wel toen ik 1 boomstammetje eruit wilde halen en gelijk drie stuks lostrok, en er niks meer op de bodem van de pan lag. Toen de stammetjes in een schoongewassen pan in de verse jus warm weer werden, wilde ik even in de aardappelen prikken om te zien of ze goed waren, en ook die bleken al even droog te staan! Lang leve de afzuigkap, not! De aanbrandgeur viel op het bord goed te maskeren met de nieuwe jus, en hoera, de rode kool met appeltjes was gelukkig niet aangebrand, had ook nog gekund, dus helemaal happy schoven we aan tafel. Wat een dag, en het houdt ook maar niet op met regenen, ook dat nog!

10 opmerkingen:

Vlijtige Handjes zei

Och gere Hoe zo ADHD haha. Nou dat was je dagje wel. Daar moet gewoon een quiltdagje tegenover staan om weer in balans te komen.
Groetjes Anita

Johanna Zweden zei

Nu heb dat filmpjes een bekeken, leuk maar nee even te pieterig voor me, maar wel even leuk om de techniek te weten.
Ach arme jij zat je niet mee met je eten koken, nu als het maar gesmaakt heeft
Groetjes Joke
PS, zal vandaag even de merklappen opmeten

betty prins zei

Jij ook al (ADHD..), soms gewoon niet te stoppen!
Leuk toch, kind opkamers, kan je nog een beetje 'moederen', dit komt mij ook bekend voor, hoewel wel weer even geleden.
Ja en w.b. het 'voedsel'......., toch geen buikpijn gekregen?

Unknown zei

Oh jee, aangebrand eten, dat komt ervan als je alleen maar wilt quilten

Inge zei

Bestaan er wel quilters zonder ADHD???
Ik raak overigens wel buiten adem van het lezen van dit stukje. Dat is overigens een groot nadeel van jouw stukjes (rustig maar, is een grapje): jij schrijft zo ontzettend beeldend dat het is of ik naast je zit in de auto, of bij je in de keuken sta of zelfs aan tafel zit! Gezellig, maar hijg, hijg, ademloos......... LOL
Fijne dag verder ADHD-ertje!

miranda zei

vrees dat het te maken heeft met nu eindelijk weer de tijd aan ons eigen ....en eens even geen kids die constant van alles van je willen en vragen....ook bij mij bruist het weer van de quiltzin!

Quilt it and Dotty www.quilt-it.nl zei

he he he, ik word gewoon moe als ik je lees. Man wat een tempo en een vindingrijke oplossingen.

Jose Bos zei

Hihi, leuk stukje...,ook erg herkenbaar!;)
Groetjes, Jose

Anoniem zei

Hahahaha, dat herken ik.
De hele dag in een bepaald tempo bezig zijn en daar dan gewoon in doorgaan.
Huisvrouwen ADHD ? Als het eten maar gesmaakt heeft, zoon tevreden is en het quilten door kan gaan !
grtjs Mieke

Jantine zei

Dank zij Dorry heb ik je ontdekt... je zou eens niet kunnen bloggen ;-)...