donderdag 8 september 2011

Hallux valgus en andere hokus pokus

Na de laatste fitness training had ik veel last van mijn hallux valgus  (wie herkent het niet)
de knobbel zag rood en stak dat het een lieve lust was. En toch draag ik mijn orthese (bij de podotherapeute laten maken) tijdens het sporten, maar op tenen steunen, daar kan geen orthese aan helpen. Mijn coach had gelukkig een vervangende oefening voor me, minstens net zo intens gemeen als de andere, maar niet belastend voor mijn teengewricht. Dat is nou het voordeel van een personal trainer, fitnes op maat, stok achter de deur en geen medelijden jet, oh nee; als ik na 12 keer kreun: "Ik kan niet meer!", roept zij: "kom op, nog maar 3, 2, 1 !". Ze behandelde na afloop ook gelijk een paar trigger points in mijn bil, heup en been, om me van de akelige tinteling in mijn kuit af te helpen; ik had begin augustus  2 behandelingen van haar gehad, en merkte pas dat het hielp, nadat ik gisteren opeens weer een tintelend gevoel in mijn kuit voelde als een long lost enemy. Hee, dat had ik al even niet gevoeld! Soms mis je pas iets, als je het weer terug hebt gevonden, niet wetend dat je het kwijt was, of ben ik de enige met deze verstrooide hersenfunctie?
Na de fitness was ik compleet op, en kon ik geen lapje meer omhoog houden, zo moe waren mijn armspieren. Ze traint duwen, trekken, buigen en strekken, van armen, benen, buik, rug, ja, van alles dus, met gewichten in staande oefeningen, dus je moet ook in balans blijven, en soms moet ik deze oefeningen op een halve bal doen, of op een skippybal.
Goh Shirley, wat een leerzaam blogje zeg; (boring)
Het volgende staaltje van vlijt was een zalige maaltijd op tafel zetten, is het geen plaatje? De aardappelpartjes had ik na het koken afgegoten en toen heb ik er een halve eetlepel griesmeel (droge vorm) doorgeroerd, om vervolgens in de boter/olie te bakken. Ooh superzalig! Griesmeel zorgt voor een krokant korstje, de kruimelige aardappelen deden de rest. De beenham en hachee kwamen uit de diepvries, overgebleven van mijn verjaardag, jammie! Normaal hebben we nooit 2 soorten vlees op tafel, maar ik dacht dat het een groenteprutje was dat in het diepvriesbakje zat (daarom moet je labels plakken), en toen ik-nadat het ontdooit was- mijn vergissing ontdekte, had ik gelukkig nog doperwten in diepvries. En achteraf kwam de hachee ook nog goed uit, want manlief bleek dus niet zo van beenham te houden. He, dat was een complete verrassing voor mij, maar ja, we zijn ook nog maar 21 jaar getrouwd.
Na het eten ging ik lekker verder met mijn blokjes naaien,
en zie hier het resultaat, de onderste 2 rijen zitten aan elkaar (4 grote vierkanten moet je als rij zien), en morgen hoop ik de top af te hebben!

8 opmerkingen:

Anoniem zei

De top is mooi.
En griesmeel over de gebakken aardappelen, moet ik ook eens proberen.
grtjs Mieke

Anita zei

Arme jij met al dat gesport, maar het is wel lekker toch. Ben ook weer ijverig begonnen, gisteravond naar zumba geweest, heerlijk.
Je blokkenpatroon is hartstikke leuk.

Erica zei

Shirley wat ben je weer vlug met je quilt. Hij wordt mooi!

Johanna Zweden zei

Sterkte met al dat getrek aan je lijf,
Zag er lekker uit, dat maaltje, heb meteen trek
Wat word je quilt schitterend, wat is dat toch een enig patroon.
Groetjes Joke

katrien zei

Wat een sporter lijden kan LOL.
mooie quilt.

Anoniem zei

Je quilt groeit en wordt erg mooi.
Waarom laat je je niet aan je teen of tenen opereren? Ik heb dat aan beiden voeten gehad en geen pijn of irritatie meer.
Ik word al moe als ik dat lees van het sporten, maar goed je doet het voor een goede zaak (hoop ik). Volgens mij moet je al een aardig wat sterkte spieren hebben getraind. ;-) Het eten ziet er trouwens heerlijk uit. Dat is trouwens een verrassing dat je pas na 21 jaar er achter komt dat manlief niet van beenham houdt.

Margreet zei

Hoi Shirley,
Wat mooi je top zo. Ik ga vanavond de gekregen blokken uitleggen, want ik heb ze nu allemaal binnen. Ik kijk een beetje bij jou af hahaha.
Welke maat is jou top als ik vragen mag?
GR Margreet

inge zei

mooie quilt in wording! tegen de tijd dat ik je zie in Nieuwkerke is dat al een affo zeker?