maandag 5 september 2011

Van hot naar her

Vanmorgen eerst naar huis gebeld, om mijn vader te feliciteren met zijn 85e verjaardag, wat een mijlpaal! We hadden dit vorige week al gevierd  met mokkataart en bbq
Ik ging als een semi-witte tornado door het huis, de benedenboel gedaan, eer ik van mezelf mocht spelen met lapjes; lekker naar de bee in Halsteren deze keer, alwaar ik mijn Elna showde. Ze snorde er van! Het was gezellig als vanouds, Miranda werkte aan haar Phebe, de laatste rondjes op de rand appliqueren, ze was er stil van; Julie moest even uitvogelen hoe het ook alweer ging met de cathedral windows, ze was door alle voorgeknipte stukken heen, had al een flinke stapel affe blokjes, maar het moeten er nog veel meer worden; Angela showde haar DJ Nearly Insane met affe rand, nog een rand te gaan; en ze had een heel oud project uit de kast getrokken, een UFO die haar al lange tijd een schuldgevoel gaf, en die dus maar eens afgemaakt moest worden, zodat ze met opgeheven hoofd haar volgende quilts kon starten. Het gaat een liefdadigheidsquilt worden. Ik kreeg ondanks een paar keer verkeerd vast stikken 1 hele Dresden Plate af, en toen zag ik dat ik niet genoeg verschillende lapjes bij me had om er meer te maken, dus kwam de tas met andere blokken boven tafel, die ik vlak voor de vakantie 2 aan 2 had gestikt. Om ze nu tot blokken van 4 stuks te maken, ooh wat worden ze mooi!
Zal ik er morgen aan verder gaan? Jeuk-jeuk-krab-krab.
Na afloop snel naar huis en hup naar de sportschool; gefitnest met handschoentjes aan om mijn lippen te beschermen, logisch, en ik voel helaas weer een lichte tinteling, dus het heeft niet voldoende geholpen.
En toen zat de dag er op, pfff, het was dat ik afgelopen nacht geweldige seks heb gehad om energie uit te putten, maar ja, daar mag niet over geblogd worden; niet als je kinderen en ouders en collega's van manlief meelezen. Maar neem maar van mij aan, helemaal super,  OMG. Zo, meer zeg ik niet.

En dus zat ik in mijn luie stoel naar het nieuws te kijken, toen ik Zopje op de borrelsteen zag zitten (die niet aan staat), als een beeld op een sokkel. Ooh wat een plaatje; hij poseerde echt voor me. Even later keek ik al mijmerend naar buiten, en verrekt, Zipje zat toen op zijn sokkel, dus snel weer een foto gemaakt, Zoek het verschil. Zipje lijkt kleiner, maar dat ligt aan de foto, en ook is de foto van Zipje bewerkt, het was anders te donker om goed te kunnen zien. Zipje vond het maken van 1 foto in de mooie rechtop pose zat, en verveeld geeuwde hij, alvorens zich uitgebreid te gaan wassen. het zwarte vlekje op zijn gehemelte is zelfs te zien, en volgens mij heeft Zopje deze niet.
Op onderstaande collage is te zien hoe donker de foto eerst was

4 opmerkingen:

Johanna Zweden zei

>Wat een gezellig verslagje, nog gefeliciteerd met je vader.
Wat leuk zo om al jullie dames samen te zien, handwerken, en wat een mooie quilts.
Wat leuk dat je bezig bent me een goede doelen quilt, daar zullen ze heel blij mee, zijn.
Wat een schitterende foto van poes, gelukkig dat je ze goed hebt gekregen, want ja ook hier, net als je je camera wilt pakken , is poes we.
Groetjes Joke en een fijne dag

Anoniem zei

Gefeliciteerd met de verjaardag van je vader. Ik zie wel een verschil tussen je katten. Zopje (links) is dikker en heeft een witte vlek op zijn buik en Zipje is iets slanker. Althans, zo lijkt het op de foto. Het lijkt trouwens wel alsof ze het hebben afgesproken met elkaar. :lol:
Hoever zijn ze trouwens met het overzetten bij Weblog? Dat duurt wel verschrikkelijk lang hoor.

miranda zei

Haai die haai! Even een losse flodderopmerking...Angela werkt niet aan een Dear Jane, maar heeft Nearly Insane blokjes gemaakt....kon je dat niet aan der merken dan?

Yvonne aka sommeke zei

Njammie, die mokkataart ziet er erg lekker uit!
Proficiat voor je jarige pap, hé!
Zopje heeft toch een ook een witte vlek op z'n buik, Zipje niet of is dat ook ni te zien op foto?