woensdag 7 september 2011

Kriebels en wiskunde

Zit ik lekker mijn ding te doen achter de pc, voel ik opeens wat kriebelen in mijn decolleté
(jee, en het is niet eens 5 december en ik ben al aan het rijmen!)
Met mijn monitorbril op zie ik iets donkers bewegen, en ik pak het tussen duim en wijsvinger op en knijp het gelijk fijn. Zonder eerst te kijken wat het is. Ja, ik ben gek, opgegroeid met heel veel  katten, was elk donker bewegend beestje misschien wel een vlo, en die moest je gelijk fijn knijpen, anders sprongen ze weg, dus mijn reactie was instinctief. En toen het plat was, bedacht ik me dat het eigenlijk onmogelijk een vlo kon zijn, want  het kneep te makkelijk dood. maar wat was het dan? Identificatie onmogelijk, en toen begon het kriebelgevoel over mijn hele lijf, getsiedekkie! Ik heb me in de badkamer helemaal gestript (nee, geen foto's) en mijn hoofdharen losgeschud boven de witte wastafel, niks te zien van donkere bewegende stipjes, dus luis heb ik gelijk uit kunnen afstrepen van het lijstje. Zoveel haar heb ik trouwens niet op mijn borst dat ze zich daar zouden kunnen handhaven, maar dat terzijde. Na nog een paar vliegende stops naar de badkamer om te kijken op mijn rug/in mijn nek, mijn oksels en buik of ik iets zag wat een kriebel kon verklaren, houd ik het maar voor gezien, het was vast maar een klein eenzaam babyspinnetje dat warmte zacht. Ik ga maar afleiding zoeken, en nog wat blokjes naaien, misschien is het wel de quiltbug die ik nu voel.  Kijk, zover heb ik de blokken al per 4 aan een zitten. Leuk is het dan om nog te wisselen, zodat de binnenringen ook een beetje bij elkaar passen.

En nu ga ik nog iets heel anders vertellen, voor mensen die wiskunde studereren, of tieners die dit (op middelbare school) doen en wat meer/andere/betere uitleg zoeken:
de Khan Academy is een site waarop een man mbv filmpjes uitlegt hoe iets werkt. Hij begon hiermee om zijn neefjes te helpen met wiskunde, maar het is een enorm succes geworden voor heel veel studenten over de hele wereld, de uitleg is voor basic middelbaar niveau tot universitair niveau. Deze tip komt van zoon Tim, die het vandaag heeft gedeeld met zijn studiegenoten via facebook, hij zegt er heel veel aan te hebben.

Weblog is nog steeds niet in de lucht, ze zijn aan de laatste loodjes bezig, we zien het wel wanneer het klaar is, maar het voelt alsof  niet 2 maar 3 van mijn kinderen uithuizig zijn, een heel erg empty nest gevoel! Je kan het op Twitter volgen.

10 opmerkingen:

Anita A zei

Hoi Shirley, wat ben ik blij dat je weer met een blog bent begonnen. Ik begin alle verhalen wel te missen, maar ik zelf kan de moed niet opbrengen om een nieuwe blog op Blogger te maken.
Ze maken er bij weblog wel een potje van, hopen dat het gauw weer "gewoon" is.

Unknown zei

Bah, ik voel het nu ook al overal kriebelen.
Je quilt wordt erg mooi.

betty prins zei

Ja, als het eenmaal kriebelt...
Mooie blokken daar op de grond!

Else zei

Oh kriebel en dat viel zonder te vragen tussen je meiden, ik had net als jij effies gaan strippen (lol) Gelukkig heb je daarna nog lekker kunnen racen, het ziet er goed uit wijfie. Fijne avond, dikke knuffel Else

Inge zei

Getver, ik hou niet van die kleine beestjes. Sneeky typetjes, dat zijn het.
Je quilt gaat vast heel mooi worden, vind het er zo al leuk uitzien.
Hoe vaak heb ik de afgelopen nu al gelezen dat Weblog met de laatste loodjes bezig is???? Nooit geweten dat er zoveel laatste loodjes zijn. Mij maakt het niet zo veel meer uit. Ik ga niet meer terug, hooguit om er een verhuisbericht op te zetten.

Marloes zei

dank je (of je zoon)voor de wiskundelink, ik heb het doorgestuurd aan mijn kids plus aanhang en zal je tzt nog wel laten weten hoe het beoordeeld werd. Weblog is een ramp die dreigt zichzelf de das om te doen. Ik ben blij dat een aantal bloggers een al dan niet tijdelijke overstap heeft gemaakt, want het werd wel erg stil in blog-land! Krijg natuurlijk wel meer quiltwerk gedaan!

supergoof zei

Bij mij kriebelt het nu ook,...
;o)

En weblog,... ben er erg treurig van geweest, het is echt shit!
:o(

Johanna Zweden zei

Wat een schitterend Quilt word dit, maar Simba vliegt steeds oveeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer mijn keyyyyyyyyyyyyboard achter de spinnnnnnnnnnnnnne aaaannnnnnnnnnnnn (lol)
Groetjes Joke

inge zei

die quilt wordt prachtig!

Anoniem zei

Je quilt wordt echt mooi.