vrijdag 14 december 2012

Handig


Met het behangen hoefde ik enkel met een speciale roller het plaksel op de muur te rollen, en dan de droge banen er tegenaan strijken, zag ik op de instructies op het behangplakdoosje. Daar ga je dus al de mist in he, hoe krijg je een roller in een emmer, dat past toch  niet? Gelukkig had ik een opbergbak bij me, met deksel, en daar paste de roller wel goed in. 'Bevochtig de roller met het plaksel', uh, helemaal rondom, lastig, want het wilt niet echt rollen in een kleffe vloeistof, dan maar voorzichtig dopen, en een beetje aftikken op de rand. Ik zette de roller tegen de muur aan en rolde er flats-flats-flats mee naar boven en flats-flats-flats naar beneden, slechts een halve meter maar, en toen had ik al door dat degene die dit had verzonnen een goed gevoel voor humor had; ik zat onder de spetters plaksel, en zag de bui al hangen voor het net mooi gewitte plafond. Dit ging hem niet worden, de roller werd ingepakt, en de kwast ter handen genomen, en dat ging veel beter. Dit zeegroene ging tegen de muur van de naaikamer aan, was zo gedaan.
Photobucket
Mensen wat een uitvinding, vliesbehang dat niet ingesmeerd hoeft te worden, het werkt als een trein! En vandaag dus de volgende kamer aangepakt, de moeilijke kant maar eerst.
Photobucket
De foto's zijn behoorlijk vaag, genomen met mijn mobieltje, maar het geeft een idee waar ik mee bezig ben. Of niet...haha... Deze kamer is altijd wit geweest, en nu deze antiekerige kleur er tegenaan, ik vind het wel wat hebben.  Ik heb op deze manier (plakkend, niet fotograferend) met veel plezier gewerkt, met kerstmuziek op SkyRadio, en dan verder niemand in huis, echt heel rustgevend. Alleen toen het bovenlicht op de overloop opeens aan floepte, schrok ik toch wel behoorlijk, en toen later een rol van tafel viel in de andere kamer, zat ik bijna tegen het plafond aan, je verwacht het niet he. Er liep vanmiddag, toen ik de muur wilde inpappen,  een zilvervisje voorbij, en reflexmatig sloeg ik hem met mijn platte hand morsdood, en toen ik naar mijn hand keek en de verpulverde restanten zag, liepen de rillingen over mijn rug, jakkie bah.
Het werd al vrij vroeg donker, het was nog geen 3 uur, en gieten dat het deed, dus ben ik maar gestopt; ik werk het liefst met buitenlicht, zeker met dit donkere behang. Na een kopje koffie ben ik lekker gaan spelen met quiltjes, die van mijn moeder riepen om quiltsteekjes, zo leuk om te doen! Weer even wat anders dan de witkwast of behangkwast hanteren ( behangen is nu puur vluchtgedrag, want ik moet eigelijk kerstkaarten schrijven),
PhotobucketPhotobucketPhotobucket
De onderste quilt was al lang klaar, en hing al een tijdje op, maar het begon aan de bovenkant wat te lubberen omdat er nergens was doorgequilt.
Nog een leuk (educatief) filmpje,  voor wie babyblocks wilt maken, maar tegen die verrekte Y-seams aan zit te hikken:

7 opmerkingen:

Supergoof zei

Klinkt toch als een heel goede tip dit soort behang, ondanks het flats-flats-flats,... wat mij wel zeer bekend voorkomt.
Sterkte met vluchten!
;o))

Judith zei

Mooie kleur dat groen/blauwe, ik heb dat in mijn werkkamer(tje) en ben er nog steeds heel erg blij mee. Succes met 'de rest'

Anoniem zei

Duidelijk filmpje, maar ik heb geleerd dat je altijd naar de donkere kant moet strijken.
De donkere behang kleurtje is wel erg mooi. Is dat een taupe-achtlingen kleur. Handig dat je de muren in smeert en niet het behang. Succes met het resterende behangklus.

GRANNY'S HOUSE zei

Vluchten kan niet meer..... ;-)
Een roller met lijm, je flatst jezelf ook onder.
Ziet er nu wel goed uit bij jou, kan je straks rondom genieten.

Groetjes
Ines

AnitaS zei

Het wordt wel mooi. Wat zul je er straks netjes bij zitten. Fijn weekend.

Unknown zei

Ja, heerlijk he dat behang! Je blokken zien er ook gaaf uit!

Johanna Zweden zei

Sterkte met het behangen
Wat een enige quiltjes
Fijne zondag gr joke