woensdag 5 december 2012

Afwezig


Helemaal uit mijn doen, zo weinig als ik nu blog, nog minder en ik val stil, en dat kan niet! Er zijn een paar dingen gaande die mijn aandacht vragen, eentje weten jullie, de Mysterie BOM van Leur,  ik loop al flink voor, dus kan ik het rustig aan doen (maar wat is hij mooi!).
Net als deze quilt,
Photobucket
mijn broer Whatsappte dat ze met het kouder worden van de nachten
Photobucket
deze beauty weer op bed hebben gelegd, met wollen tussenvulling lekker zacht, licht en toch warm. Niks is lekkerder dan onder een warme quilt te kunnen kruipen, toch? Oh, mijn lief weet iets wat fijner is, hij wilt het zo wel even voordoen.
Verder ben ik druk bezig met het opknappen van ons oude huis, de tuin heeft een beurt gehad, en een boom die dreigde om te vallen is er uit, en nu ben ik binnen bezig met alles te witten. Nou ja, alles...., dat is wel het plan, ik ben bij de middelste verdieping begonnen, met 4 kamers die nodig gedaan moesten worden. Vanmiddag maakte ik kamer nummer 3 af, en morgen nummer 4? De 3 kamers op de bovenste verdieping waren al gewit 2 jaar geleden meen ik, dus daar hoeft alleen de overloop gedaan te worden, en dan het traphuis, daar zie ik tegenop, want dat is zo hoog.......misschien dat ik daar een ventje voor laat komen.  Ik heb haast geen armen en  nek meer over, de plafonds vind ik toch wel het ergs om te doen, en ik verheug me dan ook al op het behangen.
Uitverkoopbehang, waar nog maar 4 of 5 rollen per verfbad van zijn, gaan voor 50% de winkel uit, ontdekte ik onlangs in een bouwmarkt tijdens een speurtocht naar iets neutraals, en er waren zo meerdere bij elkaar getapete rollen, van dezelfde kleur en verfbad, en nog meer identieke rollen, maar van een andere kleurbad. Ik had zo een paar van die bundels met rollen gescoord, en of ik wel op de kleurbadjes had gelet, vroeg het meisje bij de kassa, "want u heeft allemaal verschillende". De deftige meneer en mevrouw achter me begonnen al heel demonstratief te zuchten, van de ene op de andere been te huppen, op hun horloge te kijken en mij vuil aan te kijken, want ze zagen de bui al helemaal hangen, dat ik alles wilde omruilen, en zij nog langer moesten wachten.
Toen ik zei dat ik de afwijkende rollen wel op onopvallende plaatsen zou plakken, keek ze verrast op, zo nuchter maakte ze ze vast niet vaak mee, en achter me werd het karretje tegen mijn kuiten aan gedrukt, zo van "en nou doorlopen jij", en ik duwde per ongeluk express het karretje net zo hard terug, met het zoeken van mijn pinpasje in mijn tas. Ik had opeens toch geen haast meer, gek is dat. Het duurde ook heel lang eer ik er achter kwam dat ik mijn air-miles pasje niet bij me had, joh wat vervelend nou. Ik heb na het pinnen ook nog iets gevraagd aan de cassiere, over het uitrijden met de code, hoe moest dat bij die slagbomen ook alweer? Goh wat was ik de boel lekker aan het ophouden. De gezichten van het echtpaar achter mij waren kostelijk, wat zien mensen er toch lelijk uit als ze boos en ontevreden kijken, erg stoelgangbevorderend.
Over genot gesproken, mijn oudste 2 hadden afgelopen weekend de wekelijkse boodschappen gedaan voor ons, met mijn pinpas, maar verder toch wel heel lief, en ze hadden ook aan mij gedacht met iets lekkers, ontdekte ik gisteravond
Photobucket
wetend dat ik gek ben op Toblerone, oeh, ik kan met gemak en zonder misselijk te worden zo'n reuzereep op, erg he. Gelukkig was dit genot maar in een klein potje gestopt, dus beperkte schade.
Sinterklaas vierden we afgelopen zaterdag al, met de nodige snoeperijen,
Photobucket
over slecht gesproken, de weegschaal durf ik voorlopig niet aan te kijken, laat staan er op gaan staan. We hadden via lootjes.nl lootjes getrokken, en tegen de tijd dat het zover was met uitpakken, wist ik al wie wie had getrokken. We waren allemaal heel tevreden met onze cadeautjes, kijk eens wat een mooie aanvulling op mijn Jim Shore verzameling
Photobucket
ik kreeg van zoon, die nu ook in z'n eentje de weg naar Quiltshop Leur weet te vinden. Ik zal eens op zoek gaan voor een vitrinekast, zodat ik ze mooi kan showen, want op het plankje in mijn naaikamer begint het erg druk te worden.
En nu weten jullie waar ik me mee bezig heb gehouden, afgelopen dagen: naaien, feesten, mensen irriteren, veel gesnoept en veel gewit. Dochter whatsappte kreunend dat het ook al wit is in A'dam (kan ik niks aan doen), waar ze met de fiets door moet de komende dagen (werkt tijdelijk in de thuiszorg), nee, dan is wit niet mooi maar link. Voorzichtig aandoen allemaal!

9 opmerkingen:

GRANNY'S HOUSE zei

Soms ben ik blij dat ik sommige dingen niet meer kan doen :-) sterkte met de rest, het knapt er wel van op.

Heerlijk mensen een beetje dwars en sommige zou je met liefde achter het behang plakken.

Groetjes
Ines

Annelies zei

Ja, hier kreeg mijn echtgenoot net de portieren van zijn auto niet open. Doe inderdaad voorzichtig !
December is altijd een drukke maand vind ik. Sterkte met alles.

AnitaS zei

Het is hier ook helemaal wit. Mooie beeldjes heb je gekregen.

Anoniem zei

O ja, dat zou ik ook doen. De boel vertragen. LOL vooral in de auto als je zo gek achter je hebt die denkt dat hij je kan dwingen om sneller te gaan rijden. Echt niet...ik ga dan langzamer rijden. LOL
Mooie beeldjes heb je gekregen. Houd je jezelf wel even in de gaten? Het zou zonde zijn als je straks naar de fysio moet om alle vastgelopen weetikwat weer moet laten behandelen. Als je dan toch een mannetje inhuurt voor het plafond, dan kan je hem toch ook laten behangen? Houd jij weer tijd over voor andere dingen.
Sterkte met alles en fijne dag vandaag.
De wereld is hier ook wit. Wel mooi, maar als je de weg op moet wat minder leuk.
Groetjes, Renske

Babette zei

Wat een bak, die mensen plagen, maar al durf ik dat niet zo, vind ik het heerlijk om te lezen.

Dat diamant blok vind ik zo leuk, ik heb het bewaard, dus die wil ik ook echt eens gaan maken.

Slaat lekker straks meis, Knuffel Babette.

Annerieke zei

december is altijd druk, druk, druk. Vergeet niet te genieten :D

Terray zei

Ja hier ook zo druk met van alles en niets eigenlijk. En de tijd vliegt....whaaaat SJEEST voorbij. Niet vergeten er ook nog van te genieten, sint, sneeuw, kerst.....

Groetjes
Tertia

Gert zei

Ik lees het al: jij vermaakt je wel, dus we hoeven ons geen zorgen te maken. Veel plezier met alles wat je doet, het bloggen komt misschien vanzelf wel weer.

Yvonne aka sommeke zei

Grrrrrr ... weblog doet weer erg lastig!


'k Heb diep medelijden met je, al dat gewit!
Toch ook een beetje verwend met Toblerone en dat heerlijke Jim Shore beeld!
Goe rustig weekend, met niet al te veel gewit!