dinsdag 25 december 2012

1e Kerstdag

Hele fijne Kerstmis allemaal!

Op Kerstavondmiddag (de middag voor kerstavond) was oudste dochter ook thuis, en hebben we de kerstboom verder opgetuigd,
 hij is weer lekker bont, er zijn maar 3 ballen kapot gevallen, en de piek staat maar een klein beetje scheef, de grote kerstmannen van Jim Shore staan mooi onder de boom op de treeskirt,  Zipje heeft gekeken of hij er nog tussen paste, en dat ging wel, maar hij vond zijn kussen toch zachter liggen.

Op kerstavond mochten de Secret Santa pakjes ook geopend worden, en dit trof ik tot mijn grote vreugde aan,
 een beeldig lapje, mooi bandje, zalige spelden -hoe wist Santa dat ik deze heel graag gebruik?- het bloemenmandje is een naaldenboekje, en het kerstengeltje gemaakt op een ouderwetse wasknijper gaat morgen de boom in, ik zal er met hete lijm een haakje op bevestigen, en ik denk dat ik morgen ook  het liniaaltje ga maken,


De stoofpeertjes, blanc manger en gekaramelliseerde sjalotjes staan al klaar, de avond tevoren gemaakt, en buiten op een veilig plekje vannacht afgekoeld, en vanmorgen was het een gezellige boel aan de keukentafel, die in de woonkamer staat, maar omdat hij vroeger in ons oude huis in de keuken stond. De jongste dochter helpt niet mee, die is te verkouden, maar verder zijn we heerlijk bezig geweest met vlees en groenten snijden, terwijl manlief de schotels opmaakt, het loopt als een geolied machientje, en er zal niemand met hongerige blik van tafel gaan, de komende dagen!

Felice Navidad wordt opgezet, en we rammelen nog een keer met de Boggle stenen, voordat de visite komt, helaas voor het eerst in mensenheugenis zonder mijn oudste broer en schoonzus, die beiden geveld zijn door de griep :-( , maar hun dochters en een vriend komen zo aan met de trein, de Scrabble en Cluedo staan al klaar.

Ik moet niet vergeten om me nog te verkleden, een beetje netjes willen we er wel uitzien, maar wel gewoon comfortabel netjes, dus het strakke hemdje, gekocht om vetrollen een beetje plat te drukken, zodat het niet lijkt alsof ik 2 bh's onder elkaar aan hebt, gooi ik uit. Elke keer als ik ga zitten, kruipt het op, en dan ga ik staan, en moet ik eerst alles fatsoeneren, eer ik kan lopen, nou, dat haalt toch de hele vaart uit het "snel de stokbrood uit de oven halen", of "blijf maar zitten, dat pak ik wel." Nee, vrijheid blijheid.
                                      



5 opmerkingen:

GRANNY'S HOUSE zei

Klinkt allemaal heel gezellig.
En weg met het keurslijf, je krijgt er alleen maar pijn van tijdens het eten.
Veel plezier vandaag.

Groetjes
Ines

marga zei

Kan het je helpen als ik je zeg dat jij niet de enige bent die problemen heeft met rolletejs zo hier en daar.
Geniet maar heerlijk van die dagen en de mensen om je heen dat is veel belangrijker en volgens jaar ach dan kunnen wij weer voornemens maken.
Fijne dagen
Marga

Terray zei

Wat een gezelligheid, genieten maar en succes met winnen van de cluedo en scrabble

Groetjes
Tertia

Unknown zei

Fijne dagen en de lijn komt wel weer dus lekker eten.De dikke truientijd komt er toch aan.Wij hebben bij onze dochter scrable gespeeld,was even wennen na al dat word feud.
Ook een goede jaarwisseling.
Maaike

Gert zei

Hele fijne feestdagen voor jou en je familie, geniet ervan.