donderdag 27 december 2012

Kleurtjes



Jullie weten dat mijn moeder naast haar passie voor bakken nog een grote passie heeft, namelijk stof verven. Ze heeft hiervoor workshops gevolgd en heel veel geleerd door te experimenteren, en ook uit boekjes ideeën gehaald. (Klaske je vond haar kleuren zo mooi fel en helder, mijn moeder zegt dat je voldoende soda moet gebruiken in de stof, en geen oude verf moet gebruiken, voldoende verf nemen, en de stoffen van te voren wassen.) 
Dinsdag mocht ik foto's van mijn moeders digi op mijn pc zetten, en ik wil jullie laten meegenieten van haar experimenten. Stoffen geweekt in de sodaoplossing, tot ballen gepropt en in zakken in de diepvries gestopt. Eenmaal goed hard bevroren er uit gehaald en besprenkeld met verfpoeders, en zo laten ontdooien. 


Een ander experiment was die met klaargemaakte verf in ijsblokbakjes invriezen, en dan op stof dat op een rooster ligt leggen. Kijk eens wat een bijzondere creaties! 
geel+blauw= groen in het echt zijn de kleuren van de stoffen rijker.

7 opmerkingen:

GRANNY'S HOUSE zei

Ziet er kleurrijk uit.

Groetjes
Ines

Annerieke zei

Leuke/mooie experimenten

AnitaS zei

Je moeder maakt mooie gekleurde stoffen.

marga zei

Geweldig wat een actieve moeder.
Verrassende kleuren.
Gr.
Marga

Klaske zei

Wauw krijg er zin in om ook weer eens te verven.Bedank je je moeder even voor de tip?Fijn weekend

Chris zei

Wat enig dat je moeder dit doet!! Volgens mij kan je met zoiets bijna niet ophouden als je er eenmaal aan begonnen bent. Je wilt steeds weer een nieuw resultaat zien. Ik vind de kleuren zo al rijk hoor! Leuk dat je dit laat zien Shirley en geef je moeder maar de complimenten van mij.

LL-Ilse zei

Wauw, wat een effect heeft Truus bekomen. Echt geweldig met die ijsblokjes, ik kan me zo voorstellen dat ze steeds denkt : wat als ik ....
Gaat ze deze stoffen ook verwerken in een quilt?