zaterdag 29 december 2012

Wat een jaar! deel 1

Terwijl manlief aan het hogedrukspuiten was, en ik de lederen kap van de jacuzzi in de was aan het zetten was, bedacht ik me dat een "wat een jaar" blogje best wel leuk zou zijn, niet bijster origineel, maar wel leuk.
2012 begon met oliebollen en vleeskroketten eten bij mijn ouders,

de huizenbouw ging van start, door Jeanneke in het leven geroepen, de handwerkmand wordt gevuld met huizenstof , gekocht in Brielle samen met mijn moeder
maar helaas ben ik er niet ver mee gekomen, ben gestrand bij een huis of 40 vrees ik, 
 

de poezen kijken me mistroostig aan, maar snappen me wel, het is het een of het ander.
 
mijn designwall krijgt 3 maanden achtereen een Rose of Sharon block bij, nog iets waar ik vol enthousiasme aan begon, maar niet door pakte, -elke maand 1 blok, hoe moeilijk kan dat nou zijn?- maar wel van plan ben hem serieus  echt waar af te maken, want ik heb hem in het echt gezien en het is een beauty!  Net als de antieke quilt van Guute, waar ik onder het tv kijken aan werk, 
 

de hexagonnenrand vordert gestaag, met kleine steekjes wordt de sashing er onder geappliqueerd, en voel me een worden met het naaldje en de quilt, ook omdat ik deze soms letterlijk aan mijn vingertopje naai. Hij wordt gekeurd en goed bevonden door de vereniging der huiskatten. De lente komt er aan, en ik krijg zin in bloemen, die op een mooie ondergrond worden vastgezet 
 
ik quilt een kinderquiltje door die we met de beegroep in Heerle hebben gemaakt, en die later wordt verloot (door de organisatie) om de kosten te kunnen dekken, dus wie weet hangt hij ergens in NL in een kinderkamer of op een bedje , ik zou het best wel leuk vinden te weten waar hij terecht is gekomen. 
 
en terwijl de speldenkussens zich spontaan gaan voortplanten, groeien de blokken 
pimp ik de quilt van mijn moeder wat op
en vind ik bij Merel behalve heerlijke taart en goed gezelschap ook nog de juiste stof voor mijn huisjes, daar ligt het dus niet aan.

Volgend blogje please.....


Geen opmerkingen: