zaterdag 8 december 2012

Charming

We waren allebei wat melancholiek, na het verven in ons oude huis, zoveel mooie herinneringen ophalend, en het sudderde nog wat na in mijn hoofd, terwijl ik in de keuken het eten stond klaar te maken. Mijn lief kwam er gezellig bij staan, en na een tijdje zei hij: "Je lijkt wel mijn jeugdliefde....", en ik glimlachte, wat een romanticus is hij toch. "..... met al die puistjes op je gezicht.", mijn glimlach maakte plaatst voor gespeelde verontwaardiging, en lachend maakte hij zich uit de voeten. Jaja, als ik ze nog niet had, zou ik ze spontaan krijgen, lang leve de overgang!
Wat ook charming is, deze manier van YoYo's verwerken, ik zag het vanmorgen en bedacht me dat ik ook nog een zakje vol hebt liggen, waar ik niks mee doe. Vooral de manier waarop ze ze heeft vastgezet, gewoon tijdens het doorquilten, geweldig!
Hebben jullie de schattige kerstmuisjes al ontdekt bij Carin? Ze heeft het stitchery patroon zelf ontworpen, wat een talent! Hiervoor leg ik graag mijn Frederike opzij, het kan nog net voor de kerst.
Photobucket
Sinds kort heeft Rita van quiltwinkel de Parel ook een blog, helemaal kersvers, en ooh de Baltimore waar ze aan bezig is, kwijlend mooi.
Rechts zien jullie de Viva las VegaStamps badge, wat hebben ze leuke stempels, en je kunt er ook gratis stempels verdienen, lees meer op hun website. Ik ga het in ieder geval proberen.
Als afsluiter een breitutorial, voor wie wegens klotsende oksels geen pen meer onder de arm kan verdragen; ik ben er helemaal weg van, je kan zelfs staande breien! Wat zeg ik, lopend! Vorig jaar zag ik een gezin aan de wandel, met moeder achteraan lopend, met breinaalden in de weer, op deze manier:


6 opmerkingen:

Hermie zei

heerlijk zo breien, wij noemen dat duits breien. Heb je die mooie deken gezien op de bank, van dat patroon haak ik een sjaal.

GRANNY'S HOUSE zei

Leuke kussens met die yoyo's, moet ik onthouden.
Dat breien moet ik ook eens leren, want ik verrek altijd van de pijn, misschien dat het zo wel lukt.
En het patroon van muisjes heb ik ook meteen opgehaald, wat een leukertjes.

Groetjes
Ines

Johanna Zweden zei

brrrrrrrrr de overgang, zit er ook net in! dus heb tegen Angus gezegd,dat hij ver uit de buurt moet blijven
Mijn vriendin in Schotland had zo een heel quilt van jojo's erg leuk
Mooie deken
Fijne zondag gr Joke

Johanna Zweden zei

Ps ik wou dat ik zo kon breien! het lukt me toch echt niet! nee ik brei erg moeilijk, maar gaat wel snel!

Gert zei

Dank je wel voor dit super handige uitleg filmpje over continental knitting. Je weet dat ik laatst mijn eerste sjaal breidde, en mijn New Yorkse mannelijk quiltvriend Glenn is ook een verwoed breier, en hij vroeg of ik op de continental manier werkte of de Engelse methode. Ik had geen idee waar hij het over had, maar vond op internet al wat meer uitleg hierover. Maar door dit filmpje weet ik nu zeker dat ik komende week (alweer! ^_^ ) naar de breiwinkel wil voor wol en van die rondbreinaalden. Dus: bedankt voor het bezorgen van weer een obsessie :-)

Yvonne aka sommeke zei

M'n moeder breide ook zo maar ze heeft het me nooit kunnen leren.
De nonnen waren strenger zeker? ;-)