zondag 30 december 2012

Wat een jaar deel 2

Een baby op komst bij een collega van mijn lief, dus snel een quiltje gemaakt voor de jonge ouders, een
heerlijk patroon, verveelt nooit, en als hij af is, met een bonte bies, is het een echt frisse, geslachts- én tijdloze quilt, de ouders van Ize waren er heel blij mee, en terecht. ;-)  

Ik 'krijg' een nieuwe computer, een Mac, en moet met veel dingen van voor af aan beginnen met ontdekken, wat kruipt hier veel tijd in, dat gaat allemaal van mijn quilttijd af! Foto's vanaf de Mac op photobucket en mijn quiltgroep zetten kostte me veel hoofdbrekens, maar eenmaal Google Chrome op de Mac gezet, bleek ook die hobbel genomen.
In mei was ik blij met een affe top, paneelstof van Evelien gekregen voor mijn verjaardag, een jaar eerder. Deze top heb ik in augustus tot 2x aan toe helemaal doorgequilt, lang leve de eerste tussenvulling die na het wassen niet geschikt bleek te zijn voor de wasmachine, alles uitgehaald (bies, label en ophangsleuf zaten er al op), ook het quiltwerk, en opnieuw gesandwiched en doorgequilt. Lesje doorzettingsvermogen
kijk eens wat een baard, waar het niet zit is de ophangsleuf. Zopje test eerst de nieuwe vulling uit, goed zo.

Ondertussen nam ik de Girls Day Out onder handen, deze moest eens af komen, hij was te mooi om te blijven liggen, versieren met kralen, en appliquaties
een heerlijk werkje, zo priegelig klein, ook al hadden mijn armen hierna wel een adempauze nodig, en bijna fysio.
Toen we met een uitstapje in Volendam waren, en ik deze quilt zag liggen, was ik verkocht, ik moest en zou hem ook maken!
Iemand vertelde me eens, dat ze zich niet kon voorstellen dat ze aan een nieuwe quilt kon beginnen, terwijl ze nog bezig was met een andere. Ik kan me juist het tegenovergestelde niet voorstellen, met slechts 1 quilt bezig te zijn. Ik geniet op mijn manier van quilts in alle stadia, van in gedachten hebben, tot afmaken, en alles hier tussenin.
De Bowtie kwam af dankzij grote hulp van de mannen 

 
de huizenquilt werd gekeurd, 
waar gaan die gansjes naar toe?
de antieke kwam af, ligt echt lekker, zo'n klassieker
 De Girls Day Out komt onder de machine voor de grand finale
en quilt nummer heelveel gaat van de latten af, klaar om ook door te quilten, 
Zipje en Zopje kunnen het tempo amper bijhouden, 
als de een na de ander op tafel verschijnt
poeh, dat is vermoeiend, het vrouwtje bijhouden!
even anders liggen

wordt vervolgd

5 opmerkingen:

GRANNY'S HOUSE zei

Wat heb je toch weer veel gedaan dit jaar, ben benieuwt naar de rest.

Groetjes
Ines

Elly (creatieveling Elly) zei

Wat een productie. En nee, ik kan ook niet aan maar een project werken, heerlijk van alles tegelijk.

AnitaS zei

Leuk verslag. Wat heb je veel afgemaakt. Ik wil ook niet aan een quilt werken, hou van afwisseling.

Chris zei

Pffff, ik doe je het allemaal niet na hoor! Prachtig en zó veel.

mieke zei

Een aardige productie.
Dit jaar was ik niet zo snel volgens mij !
Fijne Jaarwisseling.