vrijdag 30 november 2012

Brandje blussen


Jongste (en enige inwonende) spruit had ons vanmorgen om 8 uur al gedag gezegd, en was naar school, toen ik rond 9 uur de voordeur hoorde dichtslaan, voetstappen op de trap, tandenborstel ging aan, kraan aan en weer dicht, voetstappen op de trap, en toen was het weer stil in huis. "Vast een uitgevallen uur, en vergeten haar tanden te poetsen zeker", dacht ik nog, slaapdronken (ja, ik lag nog in bed, na een korte nachtrust), maar ik kon niet meer slapen, en kwam er even later uit. Toen ik 3 kwartier later beneden kwam, stond er een paarse koffer in de gang, en lachte mijn oudste spruit me toe in het deurgat van de woonkamer, net thuis van de tandarts. Ze wilde me laten uitslapen, en had ons daarom niet laten weten hoe laat ze zou aankomen op het station (vanuit Amsterdam), wat een schat! En halverwege de middag was zoon ook thuis, en is het gezin weer compleet, gezellig! Ik was bijna aan het bakken geslagen, ware het niet dat ik een andere aandrang moest bevredigen.
Een paar dagen geleden zag ik de prachtige Fire Drill quilt van Elizabeth Hartman in een slideshow voorbij komen, op de weblog van Merel (op 23 en 27 november), en ik vind ze schitterend! Ik moest gelijk meer over deze quilt weten, en ging op internetspeurtocht, en toen viel mijn oog op deze beauty, dezelfde quilt, maar van een andere dame, en in een andere kleurenvariant, en toen was ik helemaal verkocht! Getverpielekes wat mooi, ik moest en zou het patroon uittekenen, want natuurlijk kon ik mijn diamond mal nergens vinden.  Eventjes naaien,
Photobucket
met een licht hapje tussendoor,
Photobucket
en zie eens wat leuk!
Photobucket
en zo hangen ze tegen de muur, voorlopig. Het zijn grote blokken, zoals ze zo hangen, van linker punt naar rechter punt gemeten is-ie bijna 53 cm breed! Dat schiet nog eens op, grote stappen snel thuis. :-)
Photobucket
Het is nu niet zo dat ik gelijk doorga met deze blokken, ze gaan even lekker sudderen, in de hoop dat ze vanzelf vermeerderen, haha, dat zou wat zijn! Het lijkt me mooi om ze ook in alle kleuren van de regenboog te maken, ergens in februari of zo.
Verder heb ik niks gedaan vandaag, beetje bijgekomen van het harde werken in de tuin van ons oude huis, en in het huis, de berging is helemaal gewit, muren en plafond, want dat was zo hard nodig!

7 opmerkingen:

Wilma Kuin zei

Wat een heerlijk verhaal weer om te lezen,.. en het bord is zo leuk!!!

Johanna Zweden zei

Gezellig verhaal, kopje koffie ernaast en zo begon mijn zaterdag
Mooi blok, en veel plezier met het complete gezinnetje
Fijn weekeinden groetjes Joke

GRANNY'S HOUSE zei

Schitterende quilt, heb de foto van haar quilt opgeslagen voor ooit.
Geweldig bordje en zo helemaal waar!

Gezellig als iedereen weer onder moeders vleugels is, ook al is het ook weer leuk als ze weer weggaan.

Groetjes
Ines

AnitaS zei

Gezellig als je gezinnetje weer eens compleet is. Mooie blokken. Dat bord slaat ook op mij.

Bed, breakfast en quilts zei

gezin compleet is lekker, iedereen terug naar zijn/haar kamer is ook wel errug fijn....

Annerieke zei

gezellig en lief :D
en je diamanten zijn prachtig en eeennnooorrrmmmm :D

Yvonne aka sommeke zei

Een pracht blok!