zaterdag 3 september 2011

Schoolhouse block

Al jaren staat dit blok bovenaan mijn to-do list, als het gaat om klassieke quilts, geen idee wat me ervan weerhield, teveel andere dingen die harder trokken, of misschien moet een mens gewoon iets op zijn lijstje hebben staan om te wensen, zonder er verder gehoor aan te geven? Ik had het als lottoblok van deze maand opgegeven aan mijn quiltgroep, en toen ging het toch wel heel erg kriebelen, en vooruit dan maar, ik heb er eentje gemaakt. Het patroon kan je hier downloaden.
en het blijft even bij deze ene, gewoon omdat ik eerst wat moet afmaken van mezelf. Maar is het geen schatje, nou ja, 'tje', met naad meet hij 28x 28 cm! Ik heb hem genaaid op mijn nieuwste aanwinst, en wat naait die lekker! Hij snort als een panter, ruikt naar olie (de vorige eigenaar heeft hem goed verzorgd), en de steken zijn gewoon super, mooie draadspanning, helemaal top.  
Evelien heeft hem niet meegenomen naar haar kamer in Amsterdam, beetje te zwaar voor in de handbagage, dus mag ik er nog even mee spelen. Vind ik zo erg!

10 opmerkingen:

Yvonne aka sommeke zei

2de poging ...
't Is zeker een schatje maar ik ga toch maar op m'n handen zitten!
Goe weekend!

En u reageren via naam/URL anders ben 'k m'n reactie weer kwijt :-(

Inge zei

Ook ik vind het een geweldig leuk blok en heb het maar vast gedownload voor "ooit". Nu even niet. Het is gewoon achterlijk, zo veel WIP's als ik heb liggen. Er moet weer eens iets af (sprak zij streng tot zichzelf, jaja....)

Fijne zondag!

Inge

Anoniem zei

Haha, wat erg Shirley. Leuke blok trouwens.

Ik zat vandaag toevallig net eens te bedenken dat ik ooit eens een keertje een quiltding moet maken voor mijn nieuwe broodrooster.

inge zei

leuk blok, fijn dat je nog even kan werken met die 'nieuwe' machine

Johanna Zweden zei

wat een enig blok.
Groetjes >Joke

Erna Peekel zei

Een super leuk blok. heb hem meteen gedownload. Groetjes,
Erna

glitterbug zei

Shirley, geloofde het gelijk dat je het zo eerrrggggggggg vind dat je er nog even mee kan spelen!!!!!!!!!!!!!

Else zei

Leuk blok, ga m opslaan voor ooit! knuffel else

miranda zei

Heerlijk blokje heb je gemaakt! Hier ligt de uitdraai al klaar...nu het nog doen...

Anoniem zei

haha, je brengt wel wat te weeg: ik hoorde het van Else, kom bij Inge en vind een link naar jou........bij mij staat dit blok ook al jaren op de WIM-lijst en inderdaad: nog nooit gemaakt!! Misschien nog niet de goede aannemer gevonden??? Ik heb wat met huizen, want de Home Sweet Home komt ook niet van de grond na de eerste fundamenten........:(
Maar na alle klosjes, mandjes, hexen, zou dit weleens het blok van deze winter kunnen worden.......met dank aan de architect.......haha!!!
groetjes, Sylvia