zaterdag 10 september 2011

Leiden quilttentoonstelling

Na een ontbijt besloot ik toch om naar Leiden te gaan, ik was er fris genoeg voor, ook al was mijn nachtrust kort geweest, het was deze keer mijn ventje die -al slapend- me regelmatig wakker 'aaide', hij droomde vast over iets heel lekkers. De rit ging vlot, en rond half 11 schoof ik mijn (rode) auto op een parkeerplaats aan een kade,
want de parkeergarage bleek onvindbaar voor mijn navigatiesnol, ze stuurde me steeds doodlopende straatjes in. De kerk (niet die je op de foto links achter mijn auto ziet staan), was snel gevonden, ik was blij dat ik mijn naaldhakjes thuis had gelaten en mijn dappere stappers aan had, want allemaal kinderkopjes op de weg naar de kerk toe, en in de kerk veel mogelijkheden tot struikelen of enkels omzwikken, vanwege de prachtige ingesleten en soms ingezakte graf/gedenkstenen. Prachtig zonlicht stroomde de kerk in, ik stond even stil om alles in me op te nemen, wat een heerlijke ruimte!
Links heuveltje op waren de vele winkeltjes, in het midden daarvan was demonstratieruimte, en rechts van waar ik stond hingen de vele quilts, van klassiek tot modern, hand en machinaal door elkaar, fel gekleurd en heel romantisch zacht naast elkaar, het was een lust voor het oog! Echt een aanrader voor wie nog twijfelt! Alleen de country-,simple quilts-,wolletjes types komen er bekaaid vanaf, wat quilts betreft. Maar ik heb genoten!

Tegen 12 uur had ik de helft gezien van de quilts, en ging ik even aan een hangtafeltje voor €5,50 een kopje koffie en een zalig broodje gezond nuttigen, er waren maar bar weinig zitplaatsen viel me op. Maar ja, je komt niet om te zitten he. Wel stonden er op de kopse kanten bij de rijen stoelen voor wie even op het gemak wilde genieten van het uitzicht.

Het was bijna half 2 toen ik alle quilts (hoop ik) had gezien, en toen had ik nog geen winkeltje bekeken, en dat terwijl mijn parkeerkaart om 2 uur zou verlopen! Haasten! Nou had ik niks nodig hoor, maar voor iemand die niks nodig heeft, kon ik toch wel wat verzinnen om te scoren: bij Dorry een paar rode F8's, en bij een Cloverwinkeltje 2 pakjes met Black/gold applique needles, maat 9 en een pakje met van alle maten eentje. Mijn moeder juicht over deze naaldjes, en nou kan ik er ook van genieten. Zwaaizwaai naar Dorry en Dorien
bij Quilt it& Dotty,
hallo naar Wil
van Quiltshop leur,
ha die Gert, bij Carol Cox (en van pure opwinding kreeg hij ook nog 3 zoenen van me),
ja jongen, dan denk je veilig te staan achter al die lapjes, not. Het was leuk om al die BNQiW te zien (Bekende Nederlandse Quilters in Winkeltjes). Jammer jammer dat ik haast had, maar in een bekeuring had ik geen zin, zonde van het geld, toch? Ik liep in 1 streep goed naar de auto, en reed zonder noemenswaardige oponthoud naar huis, even lastig om de stad uit te komen, vanwege een brug die open stond.

Bijna 500 foto's gemaakt, en ter plekke had ik een paar keer gecheckt en tevreden met wat ik zag, maar thuis op de pc kwam ik er achter dat ik veel foto's die van grote afstand waren genomen ws nog in de close-up stand van het toestel had gemaakt. Oke, dus je kan deze foto's niet vergroten, maar ze geven wel de sfeer aan, en als bonus heb ik van bijna alle quilts wel haarscherpe detailfoto's gemaakt.
Neehee, die krijgen jullie nu nog niet te zien, pas op, dat doe ik pas als de qtt klaar is, na woensdag dus.  Net zoals de andere filmpjes die ik heb gemaakt, nu laten zien zou teveel verklappen, en net als met cadeautjes krijgen is het veel te leuk om het zelf uit te mogen pakken zonder dat je weet wat er in zit.
Bij thuiskomst eerst lekker aan de koffie, en genieten van dit uitzicht:, met een rozenlucht vermengd met een boslucht, zalig




Deze ene roos kon je dus door de hele tuin heen ruiken, een hele lekkere Engelse zeeplucht, mm, jammer dat ik er niet lang van kon genieten, het gras moest nodig gemaaid worden (nu kon het eindelijk weer, want geen regen) en daarna nog onkruid van tussen de tegels gehaald, en vooral bij de schuifpui, want Zipje schrikt elke keer dat hij naar buiten stapt van dat enge ding. LOL 't is nu weer netjes en toonbaar, en ik, ik ben de punt af en ga aan de thee.

12 opmerkingen:

AnitaS zei

Jij hebt je wel geamuseerd zo te lezen. Ik ben blij je weer teuggevonden te hebben. Je gaat op mijn blogrol.

Johanna Zweden zei

Wat een gezellig logje, wou dat ik er even bij was geweest, en je hebt Gert weer goed op de foto gezet.
Groetjes Joke

mieke zei

Leuk Shirley. Ik weet nog niet of ik morgen ga, dat moet ik nog even bekijken.
grtjs Mieke

Anoniem zei

Erg gezellig om je vandaag gezoend te hebben ^_^ Inderdaad jammer dat je niet veel tijd had, we hadden vast nog langer kunnen kletsen. Geniet lekker na, en wellicht tot een volgend keer. Ik ga dinsdag genieten van de tentoonstelling, want ik heb er niets van gezien.

Marloes zei

Leuk je kort maar krachtig gezien te hebben!! 500 fotoos? Ben benieuwd, ik heb maar vijf keer mijn toestel gebruikt en dat was niet omdat ik het verder niks vond, integendeel. Een heel afwisselende mooie tentoonstelling die het waard is in het echie bekeken te worden. Misschien ga ik nog eens, wie weet wie ik dan tegen kom. Prettig weekend verder!!

Else zei

Pffffffffff effies bijkomen van je berichtje, alsof je als een wervelwind door de tentoonstelling/winkels bent gevlogen! Wat een energie na een mindere nacht, en dan ook nog Gert knuffelen lekker enthousiast meisje die je bent!! (lol) Geniet lekker na, fijn weekend knuffel Else

betty prins zei

Ja, het is toch wel atijd leuk, zo'n quilt expo. ik was vrijdag met de trein naar Leiden gegaan. Heerlijke wandeling van station naar de kerk en na alles uitgebreid gezien te hebben (en nog wat aangeschaft..)weer wandelend door een drukke winkelstraat naar het station. Een goeie besteding van de vrijdag!

Erica zei

Ja, 't was een mooie tentoonstelling! Ik heb genoten maar niet zoveel foto's gemaakt en de hand stevig op de knip gehouden: NIKS gekocht! Sterk hè! Eerst mijn 28 UFO's wegwerken...*zucht*

Inge zei

Nou, nou, lekker klef heb jij gedaan met Gert, maar het is dan ook een schatje hè en ik lees hierboven dat hij dat gezoen van jou gezellig vond LOL
Leuk verslag van de tentoonstelling. Ik laat dit jaar aan me voorbijgaan, te veel andere dingen te doen. Je kan niet alles hebben hè.
Geniet van je zondag!

Vlijtige Handjes zei

Het was weer een heerlijk verslag van 'onze razende reporter'. Wat een energie en dan ook nog de tuin...... Geniet nu maar lekker van het weekend.
groetjes Anita

Els zei

Wat een leuk verslag! Ben benieuwd naar je 500 foto's;)

Unknown zei

Haha, nou jij ook heeeeeeeeeel erg bedankt voor jouw smakelijke verslag van de tentoonstelling. Daar kon ik dus weer niet bij zijn (jammer jammer), maar helaas, een mens kan niet alles he!