dinsdag 13 september 2011

Dromen voor 15 euro

Vorige maand had ik net een uur te laat staatsloten gekocht voor de trekking van die dag, en zo heb ik een hele maand heerlijk kunnen fantaseren over wat te doen als we de jackpot zouden winnen. Huizen afbetalen als eerste (ja, meervoud, onze 'oude huis' is nog steeds niet verkocht, vlak voor de kredietcrisis de verkoop ingegaan en dikke pech dus). En dan appartementjes kopen voor onze kinderen in de stad waar ze studeren, de rest van de familie wordt ook aan gedacht, en dan.....ooh, dan komen meneren de longarmmachine brengen en monteren, in de slaapkamer van Evelien, die dan toch leeg is, want alle meubels heeft ze dan in haar eigen appartement staan. Als bij een wonder weet ik gewoon gelijk hoe het werkt en alles lukt perfect, dat kan in dromen. Achter een grote quilt tegen een muur gaat dan haar opklapbed schuil, voor als ze thuis is. In Tim's lege kamer komt dan een grote wandkast voor garen, tussenvulling en achterkantstoffen, logeerbed opgeklapt tegen de andere wand, met een oprolbare designwall ervoor, en een kast met al onze administratie,  dat we uitbesteden, heerlijk.
En terwijl ik lekker aan het spelen ben met mijn lapjes, en mijn ventje -gestopt met werken- speelt met zijn postzegelverzameling, hoor ik de schoonmaakster in huis stofzuigen en poetsen, de tuinmannen zijn aan het werk, terwijl de grasrobot continue het gras kort houdt; Zipje en Zopje zijn al dikke vrienden hiermee geworden, en slapen samen in het oplaadstation, lekker warm en knus.
1 Keer per week komt Jamie O workshop koken geven voor mijn vriendinnen, de schoonmaakster staat dan de ochtend daarop weer te poetsen in de keuken, terwijl ik in de fitnessstudio achter in de tuin afgebeuld wordt door mijn personal trainer. Na afloop zak ik af naar de jacuzzi die nu gewoon wekelijks schoongemaakt wordt door personeel, en ik schuif aan tafel terwijl mijn ventje de lunch op tafel heeft gezet, koken is zijn passie geworden.
Voor al mijn quiltvriendinnen organiseer ik een quiltvakantie in Amerika, in zo'n prachtige landhuis, waar het neusje van de zalm op quiltgebied workshops en lezingen komen houden, en we trekken met een touringbus langs Amish country, alle quiltwinkels doen we aan, en we doen mee met een grote quilt-along bij de Elm Creek Quilt Campers.

De trekking van deze maand is al geweest, maar ik stelde het controleren steeds uit, want hoe heerlijk zou het zijn als deze droom zou uitkomen; de kans is vele malen groter dat we niks hebben gewonnen, en dan is het definitief uit met de droom, dus mag ik van mezelf nog 1 nachtje dromen.
Zojuist de trekking nagekeken, nou, 25 euro gewonnen, het is geen 11 miljoen, maar het is ook niet niks! Oké, daar koop je geen longarm voor, maar wat heb ik heerlijk kunnen wegdromen voor 15 euro.

En nou nog dromen dat morgen weblog weer helemaal over is, dat ik mijn blogvriendinnen weer allemaal kan zien, want ook al zijn er al velen al dan niet tijdelijk elders gestart met een blog -hebben jullie Sommeke ook al ontdekt, rechts staat ze in mijn rijtje-, ik mis er toch nog veel!

13 opmerkingen:

Else zei

Wat een heerlijke dromen heb jij! Ik heb er ook van genoten (lol) fijne dag, knuffel Else

AnitaS zei

Heerlijk he pm zo weg te dromen. In gedachten heb je dan al zo veel leuke dingen gedaan. Zo langzamerhand vind ik toch al veel quiltvriendinnen terug.

Inge zei

Zou zomaar mijn droom kunnen zijn. Dat zou toch wat zijn hè! Zo kunnen dromen maakt het leven extra leuk. Als je droom uitkomt, hoop ik dat ik ook mee mag naar Amerika en Elm Creek en zo, lijkt me super geweldig!!
Ik mis ze ook, de "verdwenen webloggers". Gelukkig is Sommeke terug en zo langzamerhand word ik door steeds meer mensen "gevonden". Echte speurneuzen zijn het, die quilters.

Fijne dag verder!
Inge

Johanna Zweden zei

Ja dromen, gelukkig als we die niet meer hadden!! wat zou er dan van onze wereld terecht komen.
Maar heerlijk om even de wereld rond te gaan met je vriendinnen, geld uitgeven aan de mensen waar je van houdt!!!!
Blijf dromen Shirley, dan droom ik mee
JA gelukkig zo langzamerhand vinden we elkaar weer terug op het web, het was maar stilletjes.
Groetjes Joke

Hannie de Beer zei

Fijn toch om zo te dromen! Een spreuk die ik laatst op een paina voor een boekje schreef: "Ga op reis met een valies vol dromen!" Jammer toch dat de web-loggers er tijdelijk uit zijn. Gelukkig heb ik haast allemaal google blogspotters!
Enne... droom maar lekker verder!

Anoniem zei

Heerlijk om zo te dromen. ;-) Jammer dat het dit keer niet raak was. Volgende maand weer een kans en een nieuwe droom. lol

Erica zei

Gewoon blijven dromen Shirley, doen wij ook iedere maand ;-)

mieke zei

Droom jij maar lekker verder......

Gisteren zat ik met kleindochter naar Sesamstraat te kijken.
"Iniemienie kon niet slapen, ze had gedroomd en ging haar droom tegen Lot vertellen.
Jeetje, nou zei Lot toch steeds tegen die muis : Inie dat kan niet, dromen zijn niet echt !!!"

Shirley, wat jammer nou toch.
groetjes Mieke

Klaske zei

Mijnzoon van 14 zegt dan, 25 euro beter iets dan niets, die heb je maar weer Shirley, kun je een nieuw lot voor kopen, en dan weer heerlijk verder dromen ;-))

Unknown zei

Oh heerlijk he die hersenspinsels af en toe. Wat zou de wereld er toch leuk uitzien als we alles konden wat we zouden willen.... Nou, ik zou het ook wel weten hoor.... We dromen lekker verder!

betty prins zei

Ik droom deze droom ook weleens, het ziet er bij mij iets anders uit, maar die touringcar door America, richting Amishland, daar droom ik ook van. Ik weet nog niet of ik iets gewonnen heb, het zal ook wel niets of een klein beetje zijn!

Johanna Zweden zei

Shirly dank je wel voor de foto´s , nu heb ik even weg kunnen dromen, en mee kunnen genieten in het hoge Noorden, van de tentoonstelling. Zie je vandaag is mijn droom uitgekomen
Liefs joke

miranda zei

Hihi, ook hier was het dromen over een longarm en een quiltreis met de dames van de bee, huisje kopen compleet met quilt en mozaiekruimtes, gymzaal en een houtbewerkings zaaltje vol met spul voor de heren, familie helpen, wat Nederlandse families in de Amerika die met de Irene en de nodige regenval met overstroming tot gevolg, heel hun inboedel zijn kwijtgeraakt en wat viel het deze maand weer tegen bij ons. Nada, niks dus....ach misschien droomden we wel te groot...op maar weer naar de volgende trekking!