maandag 26 september 2011

Buitenbee

Wat een superheerlijk weertje vandaag, dat is boffen met de bee, die vanmiddag bij ons thuis was. Ik had wegens zuurstofgebrek in de bovenkamer na een intensieve fitness sessie niet goed nagedacht en de tafel in de woonkamer ontruimd en alles al klaar gezet om daar te bee-en. Nog even tijd voor een kopje koffie nemend voordat de meisjes zouden komen ging ik buiten zitten, en zoog het zonnige weer en de zalige boslucht op, aaah, daar knapt een mens van op.  En toen bedacht ik me dat we best wel beter buiten konden gaan zitten,  we zouden toch gek zijn om binnen te zitten met dit weer? Dus toen moest ik me aldus nog gaan haasten, stoelen klaar zetten, schoonmaken, zeil over tafel, haspel erbij voor de naaimachines, andere stoelen voor de naaimachinedames, pffff, met mijn tong op de schoenen deed ik de deur open voor Mirreke, die gelijk door kon lopen de achterdeur weer uit. Haha, gelukkig sloeg ze bijtijds links af. 
 
Kwartier later kwam Angela, en een kwartier daarna Julie, en toen was het kwartet compleet. Angela had haar naaimachine eerst meer naar het midden van de tafel gezet, en toen ze gas gaf, begon de tafel te schudden, hoezo soepel draaiende naaimachine. Gelukkig ging het beter met de naaimachine meer op de hoek, 't is maar een houten tuintafel. Miranda (nu bezig met een vreselijk leuk maar ozo bewerkelijk blokje, zie op dienblad, foto hieronder) had een poppetje gemaakt voor Julie, die er heel blij mee was. De lokjes van het meisje hingen zo grappig in het gat van mijn Pfaffje.
  De Dresden Plate werd nog even van Suzanne's bed gehaald om nog te showen, Julie had ook Aunt Grace stofjes gekregen als FQ-club lid van een Engelse quiltwinkel) en vroeg zich af hoe die lapjes als DP zouden staan. Nou, dat was een makkie, mooi natuurlijk.
En nee, dit is niet de DP waar ik afgelopen maanden mee bezig was, die zit nog mooi tegen de designwall geplakt. Misschien neem ik die mee als quiltweekend project, jaaah, misschien wel. En voor wie weer baalt van de errors op weblog, niet getreurd, "al sal reg kom as ons almal ons plig doen", (en met almal wijs ik naar het weblogteam), lees maar hier

7 opmerkingen:

Unknown zei

Ja, die poes, echt een luiwammes.... maar altijd leuk voor foto's! Heerlijke bee hebben jullie gehad buiten! Helaas kon ik vandaag niet naar onze bee! Maar had andere leuke quilt-afspraken op de agenda staan ;o)

GRANNY'S HOUSE zei

En dan te bedenken dat er nog een stel van die dagen zullen komen :-)

Groetjes
Ines

Anoniem zei

Lekker he, dat jullie buiten konden zitten. Het was dan ook heerlijk weer, en gelukkig blijft dit de komende dagen ook zo. Er wordt hard gewerkt bij jullie aan tafel, zo te zien.

Annelies zei

Heerlijk zo'n buitenbee eind september !

Ans zei

Wat ziet dat er gezellig uit, kon het zo maar blijven tot December.

AnitaS zei

Heerlijk he om nu nog buiten te kunnen zitten. Mooie DP. Leuk zo'n gezellige bee.

Inge zei

Oohhh, dat ziet er gezellig uit! Wil zo aanschuiven. Lekker buiten, eindelijk zomer LOL

Groetjes,
Inge