vrijdag 9 september 2011

Joeghee en ojee


Dag van uitersten, slecht geslapen vanwege een mug die zich had voorgenomen om mij de hele nacht te klieren; ik had de elektrische muggenmepper in de hand genomen, om bij het eerste gezoem toe te kunnen slaan, maar dan komen ze niet he. Ik werd even later wakker van de muggenmepper die uit mijn hand viel, tegen het nachtkastje aan. Tegen de middag onder het genot van koffie en klassieke muziek (Pavarotti en Joan Sutherland)
de blokkenquilt in elkaar gezet, hij meet 200x 260 cm, helemaal klaar en helemaal blij! Helaas kan ik hier geen bestandjes opladen, kijken of het lukt via mijn SkyDrive map, klik maar hier. Hij heet 1e Klotto, omdat het een loterijblok is, zelf uitgetekend nadat ik een foto van een paar blokken op internet had gezien.

Daarna de was gedaan en naar de vuilstortplaats om al die kartonnen verpakkingen weg te gooien, nog van Tim's nieuwe bed, en een kapotte stepapparaat van Evelien, ik had een auto vol; de garage is weer heerlijk leeg!
In het boek van Nigella Lawson zag ik een recept die ik graag eens wilde uittesten, een ultieme koolhydratenbom,
maar je hoeft het niet allemaal zelf op te eten. Het eindresultaat van  bijna een uur in de oven is niet zoals op de foto, maar de smaak is zalig, en daar gaat het om! Net als bij knappe mensen: schoonheid verveelt op den duur, maar de inhoud blijft boeien.
Deze 'taart'(toetje) doet me denken aan stevige romige rijstpudding, jammie! Toen zag ik op de weblog van Tozz een recept van courgette/appel muffins, en die wilde ik ook maar maken,
maar ik heb iets fout gedaan, want zie, ze zijn niet goed gerezen!
Ze zijn nog te warm om van te proeven, duimen maar dat ze wel lekker zijn, anders hebben de vogeltjes, muisjes, eekhoorntjes en egeltjes er een lekker hapje aan, en wie weet Zipje en Zopje ook.
PS: ze smaken goed, maar zijn zo zacht, haast nog rauw van binnen.

Nog een mooie aria van een evenzo mooie dame
 


Morgen naar de QTT in Leiden? Ik denk van wel!

7 opmerkingen:

Johanna Zweden zei

Shirly doe dit me niet steeds aan, om die lekker dingen op je site te zetten, ben op dieet! (lol)
Schitterend je quilt
Groetjes Joke
Ps vertelde het verhaal aan Angus over jou man, met het eten gisteren!! en wat je daar over schreef! Weet je wat hij zei: dat komt omdat jullie vrouwen nooit naar ons luisteren!Wat een grapjas hé!! nu ik heb het hier ook hoor, ik kom na 23 jaar achter dingen die ik ook nooit wist dat hij lekker vind!

mieke zei

De top is mooi Shirley.
Lief dat je het patroon plaatst.

En de muffins, lekker ???

grtjs Mieke

Marloes zei

Jaaa, morgen naar de QQt in Leiden!
En hoe waren de muffins?

Unknown zei

Wat is de quilt mooi geworden en veel plezier morgen in Leiden. Ik sla het dit jaar een keer over, jammer genoeg.

Anoniem zei

Je hebt wat met insecten Shirley. Waarschijnlijk heb je een heerlijke geur of wat dan ook.
Volgens mij zet je documenten in je blog via google document. De link naar het bestand zet je dan op je blog. Je moet dan wel je google document openbaar zetten. Dus alles wat privé is wel eerst verwijderen. ;-)
Je hebt een duidelijk een bakdag. Lekkerrrrr.. en wat zal het heerlijk ruiken bij je. Mmmmmmm

Erica zei

Mooi die quilt! Fijne dag morgen in Leiden, misschien zie ik je daar!

miranda zei

Bofkont! ik heb er wel al over nagedacht, maar weet het nog niet zeker...en ik had ook 2 cakes gebakken vandaag en alles is alweer op...zelf maar 1 plakje gehad....de laatste..