dinsdag 20 september 2011

Afwachten maar

Wat een dag zeg, het begon al om half 11 toen ik thuis door de alarmcentrale werd gebeld, dat ze een melding binnen hadden gekregen van ons andere huis, en of ik de afmeldcode even wilde opnoemen. Onder stress even een code opzeggen ging dus helemaal fout, ik wist opeens niks meer. LOL
De makelaar bleek dus geheel vergeten te zijn dat er een alarm op ons huis staat, en deed niets vermoedend de voordeur open, gelukkig zat het nummer van mijn ventjes telefoon onder zijn knop, dus kon hij het alarm wel vlot afzetten, maar wat een herrie aan het begin van de dag. Ach ja, dan hoorden ze gelijk dat het werkt, een alarm.
De mensen die kwamen kijken hadden na ons huis nog 2 bezichtigingen, het is nog even afwachten welke het gaat worden. Na alle tijd in de zenuwen te hebben gezeten, weten we nog niet veel; geen idee wanneer wel, de makelaar zei dat hij ze binnenkort ging bellen. Hij zei dat er sinds de laatste prijsdaling veel meer aanloop op de site was, duimen, we hebben er maar eentje nodig.


Mijn moeder belde me met verhalen van thuis, en ze had 3 huisjes gemaakt, 2 grote en 1 kleintje; ik kreeg de foto's via e-mail te zien, ze vond het maken van het kleintje wel zo leuk, dat er vast veel meer zullen volgen. 

Vanwege een overmatige snotproductie en niessalvo's leek het me wel zo slim om de bee's (middag en avond) af te bellen, ik liep mezelf in de weg, moe en hangerig, maar gelukkig trok ik tegen de avond weer genoeg bij om voor het eten te zorgen. Tim sms'te met de vraag wat hij allemaal in de pasta met zalm moest doen, en na wat heen en weer ge-sms en gemail kreeg ik rond half 7 een sms met "jeuj, het was echt super lekker! " lachen, zijn nasi van vorige week viel ook in goede aarde. 
Ik had een verloren gewaand recept gevonden, en dit gingen wij vanavond eten: een lasagne van paprika, courgette, gehakt, ooh wacht, ik zet het recept wel even onderaan dit blogje, dat dan opeens een blog wordt! 
Het eten was heerlijk, mijn ventje schrok, dacht eerst dat het weer die schotel van vorige week was, met aardappelen, ui en paprika, maar nee, gelukkig. Ook hij kon geen pap meer zeggen na afloop, wat een goed teken is! Zojuist liet hij me dit nummer maar horen op zijn aaipad:
Zipje en Zopje zijn hem gepeerd, gek hè? Zoveel kater- en poezengeluiden in huis, dat trokken ze niet meer.

en nu het recept: 
Zomerse groentenlasagne, beetje aangepast, ahum
·         1 grote courgette in dunne halve plakjes kleine dobbelsteentjes gesneden
·         3 verschillende kleuren paprika’s, in korte reepjes stukjes gesneden
·         4 ons gehakt half om half ongekruid

Dit allemaal in een wok apart van elkaar kort bakken, gehakt wel gaar en rul bakken
In een andere schaal mik je:
·         4 eieren
·         300 gr Hüttenkäse
·         300 gr geraspte belegen kaas
·         Zout en peper
·         2 takjes verse Basilicumblaadjes halve eetlepel gedroogde basilicum, zonder de takjes, de takjes kan je in kleine stukjes gesneden met gehakt mee bakken.
Roer groenten en gehakt door het ei/kaasmengsel- oeps, ik mikte deze er op het laatst boven op, niet goed gelezen!
Neem een grote lasagneschaal, vet hem in en bedek de bodem met lasagnevellen of -in ons geval- 1 pak van die korte lasagne friemels uit pak.  Verdeel hierover de groenten/gehakt/ei/kaasmengsel.
Deze schaal gaat 20 minuten in de op 180ºC voorverwarmde oven met aluminiumfolie bedekt en nog 5 minuten zonder folie. 
Lekker eigenwijs niet goed gelezen draaide ik dit om, 20 minuten zonder folie, en daarna 5 minuten met folie, in een oven die niet meer aan stond, omdat het wachten was op mijn ventje. Maar de smaak was er niet minder om hoor.
Wel had ik te weinig zout erdoor gedaan, maar liever dat je dit aan tafel er bij moet doen, dan dat iedereen aan de kraan hangt na het eten, wegens teveel zout.
Nou had ik  lasagne gekocht welke in 15 minuten gaar zou zijn, maar omdat de pasta de vorige keer te hard was gebleven, heb ik ze deze keer 10 minuten voorgekookt, in een pan water. 

Kortom, geen enkel recept maak ik twee keer hetzelfde, hetzij door ervaring, hetzij door niet goed opletten.

11 opmerkingen:

Vlijtige Handjes zei

Ik duim voor je huis en 'th Boys' neem ik even over op hyves. Je zal ze maar thuis hebben.

Johanna Zweden zei

Nu zal verder duimen voor je, Laten we hopen, dat deze mensen jullie huisje mooi vonden.
Leuk dat werkje zo!en wat pieperig!!

Ik kom bij jou inde buurt wonen!!! lijkt wel een 1ste klas restaurant!! heb meten weer honger, wat doe je me aan Shirley, alleen om al naar dat lekker eten te kijken, ben ik vandaag al een kilo aangekomen, maar bedankt voor het recept
Groetjes Joke en een fijne dag

Else zei

Ik hoop dat je binnenkort goeie berichten krijgt over je huis! Je moeders huisje is trouwens ook erg LIEF, ik ga ook voor klein meer restjes verwerken (lol) Oh die lasagne ziet er heerlijk uit, bedankt voor het recept. Heel veel beterschap met je snotterij, dikke knuffel Else

Oh ja; geen foto van dorry's woef gemaakt!

Guusje, zei

Wat spannend ik hoop dat er binnenkort zomaar een koper is voor jullie huis. Het recept lijkt me heerlijk. En wat een leuk huisje heeft je mam gemaakt en natuurlijk beterschap.

Inge zei

Terwijl ik deze reactie typ, jammeren de katten van je ventje gewoon door. Oohh, errugh, kan me voorstellen dat Zipje en Zopje em gepeerd zijn, dit moet echt vreselijk zijn voor die arme beesten, haha.... Ik vind het super, hoor!
Lekker eten zie ik hier, jammie.
Enne, hoop dat je snel iets hoort van die makelaar. Superspannend!
Zo, ze zijn uit gemauwd en ik ben ook klaar.
Fijne dag!

Inge

miranda zei

Beterschap!
Spanning en maar afwachten!!! Ik duim mee
Mooi lief blokje Truus!
Bij beide bee's geweest..
Wat een kattegejank,wahahaha!

AnitaS zei

En nu maar afwachten, ik blijf voor je duimen. Het huisjes van je moeder is schattig. MMMM lekker recept.

Anoniem zei

Jeetje, wat een klein huisje is dat zeg. Mooi. Succes met de verkoop van het huis, en je recept ziet er heerlijk uit.

Birdblocks zei

geweldig filmpje, die van Montserrat is ook goed :-) Zelfde 'liedje' hoor!
Groetjes, Merel

Hubertine zei

Ik las net je verhaal over het op-kamers-gaan van je zoon!!! Ik heb twee weken geleden mijn oudste "uitgezwaaid"!!! Ik kan je schrik enigszins voorstellen, alleen een meisjes-huis schijnt altijd nog beter te zijn dan jongenshuizen..........is mij verteld!
Trouwens een schitterende foto, een gapende zipje (of zopje)!!!
Groetjes, Hubertine

Mieke E. zei

MMM lekker hoor. Heb direct je receptje geprobeerd, ook na een paar aanpassingen, als zijnde dat wij geen koemelkproducten mogen eten, maar lekker dat het was! Voor herhaling vatbaar!
Groetjes,
Mieke