dinsdag 23 oktober 2012

Affo!


Hoe het allemaal begon; 3 juni zag ik deze Schoolhouse quilt in een auto in Volendam liggen:
Photobucket
7 juni begon ik tijdens een naaimachineles bij Supergoof aan het eerste blok, je ziet de rode stukjes achter het achterste SF-je liggen
Photobucket
en 26 juni kwam de top af op de bee in Heerle. Vanmiddag zaten de bies en ophangsleuf ook vast, en toen heb ik hem gewassen met 10 colorcatchers, bij het zien van dit plaatje werd ik toch wel onrustig, maar de doekjes deden hun werk
Photobucket Photobucket
en bijna opgegedroogd ziet hij er mooi uit! Hier ligt hij op tegels van 40x 40 cm, het zijn dus geen mini-huisjes.
Photobucket
Het quiltwerk komt mooi uit, zonder afbreuk te doen aan de huizen, want laten we wel wezen, wie quilt nou zo'n klassieker dwars door de huizen heen op die manier?
Photobucket
Overal zie je hem in of net naast de ditch doorgequilt, maar dit patroon, de Baptist Fan, is ook een klassiek quiltpatroon, en ik vond het er wel mooi bij passen.  En hier ligt hij verder te drogen op de tegels in de hal, en de foto heb ik hangend over de balustrade gemaakt.
Vanavond ga ik er op de bee een etiket op naaien, ik denk trouwens dat ik de tekst met rood borduurgaren op de achterkant van de quilt ga borduren, denk ik ;-) Wel zo dat het achter een rood deel zit. Ik ben helemaal happy, heb van puur geluk een appelkruimeltaart gebakken, ook uit noodzaak, want de mix was bijna verlopen en de appels moesten op.
Geen gat om in te vallen, ik ga kijken welke UFO-top het hardste roept, de bow-tie of de Dresden Plate, en de kleine Frederike en LIB zijn gewoon nog voor tussendoor.

9 opmerkingen:

Marloes zei

Wat is ie mooi geworden!! En met dit quiltpatroon zijn het net huisjes in de wind. :-)

Mascha zei

Ik vind hem helemaal geweldig!
Je mag er echt trots op zijn.
Groetjes, Mascha

Ineke zei

Ik vind je Schoolhouse quilt prachtig geworden en je hebt het erg snel gedaan!!!

Annelies zei

Heel erg leuk. Echt iets om trots op te zijn !

AnitaS zei

Hij is prachtig. Het quiltpatroon past er heel goed bij.

betty prins zei

Prachtig, je rode huisjes! En ik vind je echt heel moedig om hem te wassen, al de rode lapjes....

Ineke zei

Wat ben jij toch snel! Hij is wel heel mooi geworden.

Jantine zei

Die foto met de weerspiegeling in de auto is leuk! Prachtig die verschillende kleuren rood en de baptist fan voegt mooier reliëf toe dan in the ditch quilten zou doen, volgens mij een prima keus!

janneke zei

Wat mooi geworden! Leg je hem nu ook in de auto?